کشورهای منطقه علیه هم، اسرائیل علیه همه

کشورهای منطقه علیه هم، اسرائیل علیه همه
يکشنبه 20 مهر 1399 - 20:47

درحالی که درخواست خرید جنگنده های F35 را آمریکا به موافقت نمایندگان این مجلس احاله می‌کند و آن را از سر خود باز می‌کند عجیب این است که کشورهایی چون امارات و قطر متوجه نیستند که در واقع آمریکا اصرار دارد آنها را به هم مشغول و از دشمن مشترک دیروز منحرف کند!

العالم - کشکول

در حالی که پروژه ایران هراسی آنچنانکه مقصود آمریکا بود به ثمر ننشست حالا و در شرایط جدید آمریکا از سویی به یک کشور نسبت به فروش جنگنده هایش در باغ سبز نشان می دهد و دیگری را که از ترس و یا بدلیل عقب نماندن از عرصه رقابت تسلیحاتی منطقه ای، پیشنهادی مشابه ارائه می کند با تلخی و صعوبت جواب میدهد. این در حالی است که تا دیروز و حداقل در ظاهر، همه این کشورها خوفی مشترک و دشمنی یگانه داشتند و آن هم اسرائیل بود.

تا دیروز ترامپ اصرار داشت تا با معامله قرن قبح نزدیکی با اسرائیل را در میان اعراب و اسرائیل بشکند و امروز اصرار دارد تا با درگیر کردن کشورهای منطقه در مسابقه ای تسلیحاتی و البته بی سرانجام بذرهایی از دشمنی جدید درمنطقه بکارد، بذرهایی که قطعا ثمرات ان در سال های آینده بدست می آید بدیهی است در آن شرایط دیگر خبری از جمعیتی 500 میلیونی در برابر جماعتی 6میلیونی نخواهد بود.قطعا در چنین شرایطی و در سایه جنگ همه علیه یکدیگر برنده اصلی کسی است که در سایه نشسته و نظاره گر ماجراست. فاعتبروا یا اولی الابصار

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها