یمن: از شگفتی‌هایی تاثیرگذار در دفاع از سرزمین خود علیه متجاوزان رونمایی می‌کنیم

یمن: از شگفتی‌هایی تاثیرگذار در دفاع از سرزمین خود علیه متجاوزان رونمایی می‌کنیم
سه شنبه 22 مهر 1399 - 22:54

رئیس شورای عالی سیاسی یمن از غیرمنتظره‌های جدید و تاثیرگذار یمنی‌ها در صحنه مبارزه با دشمن متجاوز خبر داد و در عین حال بر اهتمام جدی صنعاء به صلح عادلانه، فراگیر و دائمی تاکید کرد.

العالم - یمن

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در سخنانی به مناسبت پنجاه و هفتمین سالگرد انقلاب ۱۴ اکتبر یمن بر لزوم درک درست از اصول و آرمان‌های انقلاب یمنی‌ها در دستیابی به استقلال تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری المسیره، «مهدی المشاط» شامگاه سه شنبه در نطقی تلویزیونی بر لزوم اصلاح فهم اشتباه از مناسبات ملی یمن تاکید کرد و گفت که درک نادرست از انقلاب‌ها، اصول و اهداف والای آن را به حاشیه می‌برد، به گونه‌ای که نسل‌های آتی صرفا یک شادی بی محتوا از این مناسبت‌ها نشان می‌دهند.

المشاط تاکیدکرد: دشمنان استقلال یمن، به دنبال این بوده‌اند که درک سطحی از انقلاب یمن در بین مردم رواج بدهند، زیرا می‌دانند که اگر مردم آگاهی درستی از فرهنگ انقلاب ۱۴ اکتبر پیدا کنند، به هیچ منصب و قدرتی دست پیدا نمی‌کنند.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن با اشاره به اینکه خطرناک‌ترین مسئله، خلط معنا و مفهوم مناسبت‌هاست، گفت: مزدوران یمنی از یک سو انقلاب ۱۴ اکتبر را جشن می‌گیرند و از سوی دیگر به حضور اشغالگران بیگانه در کشور تن داده‌اند.

المشاط گفت: تکلیف ملی ما ایجاب می‌کند که به طور جدی در میدان مبارزه برای آگاهی کار کنیم و آن را یکی از مهم‌ترین و مقدس‌ترین مبارزات در جنگ آزادسازی فراگیر خود قرار دهیم.

او تاکید کرد: ما باید با ثبات و پایداری بر موضع ملی خود در مبارزه گفتاری و رفتاری با همه اشکال سرسپردگی و اشغالگری اعتبار انقلاب ۱۴ اکتبر را بازگردانیم.

المشاط گفت: این مایه عزت و افتخار است که مواضع ملی ما در مقابله با تجاوز اجنبی با اهداف و اصول انقلاب چهاردهم اکتبر منطبق است و این روز بزرگ را تبریک می‌گوییم و همچنین همزمان با آن، پبروزی‌های فرزندان و برادران یمنی ارتش و کمیته‌های مردمی و امنیتی و نهادهای دولتی را هم تبریک می‌گوییم.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن درباره برنامه‌های پیش روی صنعاء گفت: چه بسا از شگفتی‌هایی موثر به ویژه در زمینه دفاع مشروع از سرزمین و ملت خود رونمایی کنیم که متناسب با منافع و شرایط و تحولات انجام خواهد شد.

رئیس شورای عالی یمن همچنین ادامه مقاومت صبر و همکاری مت یمن را تبریک گفت و تصریح کرد: یقین داریم که این سختی‌ها با گشایش و پیروزی بزرگ همراه خواهد بود.

المشاط همچنین از تلاش نهادهای یمنی برای تکمیل فرآیند مبادله اسرا قدردانی کرد و گفت: از طرف‌های مسئول می‌خواهم که به مسئله اسرا و بهبود وضعیت آنها همچنان اهتمام داشته باشند و توافق اخیر درباره مبادله اسرا را مرحله به مرحله اجرا کنند تا به مرحله آزادی همه اسرا برسیم.

او همچنین تفاهم حاصل شده میان صنعاء و سازمان ملل درباره کشتی صافر را هم تبریک گفت.

المشاط در بخش دیگری از سخنانش، جذب تروریست‌های القاعده و داعش از سوی دشمن در استان مأرب را محکوم کرد و گفت: دشمن نیروهای جدیدی از مزدوران بیگانه را با هدف آشکار تجاوز جدید به خدمت گرفته است.

او درباره توقیف کشتی‌های نفتی یمن توسط ائتلاف سعودی در شرایطی که بسیاری تاسیسات حیاتی یمن در شرایط کمبود سوخت در شرف تعطیلی است، افزود: «ما می‌خواهیم ادامه توقیف کشتی‌های سوخت یمن توسط ائتلاف دشمن متجاوز محکوم شود. آنها سرمایه و ثروت کشور را به انحصار خود درآورده‌اند. بنادر و منابع نفت و گاز را به سیطره خود درآورده‌اند».

المشاط در عین حال بر اهتمام جدی و دائمی صنعاء به صلح عادلانه و فراگیر و دائمی تاکید کرد و گفت: ما از همه تلاش‌هایی که پایان جنگ خصمانه و رفع کلی محاصره یمن را تضمین کند، استقبال می‌کنیم.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها