ارمنستان| قره باغ جنگنده «سوخو-25» باکو را ساقط کرد

ارمنستان| قره باغ جنگنده «سوخو-25» باکو را ساقط کرد
چهارشنبه 23 مهر 1399 - 12:28

وزارت دفاع ارمنستان امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که یک فروند جنگنده «سوخو-25» جمهوری آذربایجان توسط پدافند هوایی قره باغ ساقط شده است.

العالم - آسیا

در ادامه تنش‌های میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، وزارت دفاع ارمنستان در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، مدعی شد که پدافند هوایی منطقه مورد مناقشه «قره باغ کوهستانی» یک فروند جنگنده «سوخو-۲۵» جمهوری آذربایجان را ساقط کرده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، وزارت دفاع ارمنستان در حالی از ساقط شدن یک فروند جنگنده جمهوری آذربایجان خبر داده است که پیش از این باکو مدعی شده بود که نیمه شب گذشته، حمله نیروهای مسلح ارمنستان به مواضع ارتش باکو در برخی مناطق خط مقدم را دفع کرده است.

وزارت دفاع جمهوری در بیانیه‌ای در این خصوص گفت: «در شب ۱۴ اکتبر (۲۳ مهرماه)، نیروهای مسلح ارمنستان به مواضع ارتش (جمهوری) آذربایجان در برخی مناطق خط مقدم حمله کردند و در نتیجه اقداماتی انجام گرفت و آنها مجبور شدند با خساراتی عقب‌نشینی کنند».

در این بیانیه آمده است: «در نتیجه اقدامات تلافی‌جویانه، ارتش (جمهوری) آذربایجان پنج تانک "تی-۷۲"، سه راکت انداز "بی ام-۲۱ گراد یارس"، یک سامانه پدافند هوایی «اوسا-ای کی ام"، یک توپ ضدهوایی "کی اس-۱۹ و دو سامانه توپ هوویتزر "دی-۳۰" و چندین خودروی زرهی تخریب شده است».

بامداد شنبه گذشته (۱۹ مهرماه) توافق آتش‌بس میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در خصوص منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی با میانجیگری مسکو حاصل شد اما درست ساعاتی قبل از آغاز اجرایی شدن آتش‌بس و بعد از اجرای آن، ایروان و باکو بدون توجه به تعهدات خود حملاتی را علیه مواضع یکدیگر ترتیب داده‌اند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها