اوج‌گیری شیوع کرونا در اروپا همزمان با تشدید نگرانی مقامات

اوج‌گیری شیوع کرونا در اروپا همزمان با تشدید نگرانی مقامات
پنج‌شنبه 24 مهر 1399 - 14:35

کشورهای آلمان، جمهوری چک و ایتالیا در کنار چندین کشور دیگر با موج جدیدی از شیوع ویروس کرونا مواجه شده اند که نگرانی‌های گسترده‌ای را در قاره سبز به همراه داشته است.

العالم - کرونا در جهان

به نقل از آسوشیتدپرس، افزایش رکوردشکنانه ابتلا به کووید-19 در آلمان، جمهوری چک و ایتالیا روز پنجشنبه این نگرانی را تشدید کرد که اروپا نتواند بر موج جدید شیوع این بیماری غلبه کند.
در حالی که دولت‌های اروپایی به تدریج اقدامات سختگیرانه‌تری را در دستور کار قرار می‌دهند، فرانسه برای مقابله با کووید-19 مقررات منع رفت و آمد را در بسیاری از شهرها از ساعت 9 شب به اجرا گذاشته است.
با فرا رسیدن فصل پاییز، ابتلا به کووید-19 در بسیاری از مناطق اروپا بار دیگر افزایش یافته و کشورهای مختلف را در مسیر بازگرداندن مقررات سخت‌گیرانه که در فصل تابستان اجرای آن را متوقف کرده بودند، قرار داده است. جمهوری چک، بلژیک، هلند، اسپانیا، فرانسه و انگلستان از جمله کشورهایی هستند که نگرانی‌های بیشتری را در قاره سبز به خود جلب کرده اند.
در حالی که آلمان، پرجمعیت‌ترین کشور اتحادیه اروپا، شرایط نسبتاً مطلوبی را تجربه می‌کند، زنگ خطر در این کشور نیز به صدا در آمده است. روز پنجشنبه این کشور از ابتلای 6 هزار و 638 فرد به کووید-19 در 24 ساعت اخیر خبر داد که از رکورد برجا مانده 6300 نفری در اوایل ماه مارس (7 ماه پیش) نیز فراتر می‌رود. البته ممکن است یکی از دلایل این امر، افزایش چشمگیر آزمایش‌های کرونا در این کشور 83 میلیونی باشد. در آلمان مقامات آن کشور چهارشنبه شب توافق کردند قوانین مرتبط با استفاده از ماسک را تشدید و محدودیت‌هایی بر تعداد نفرات مجاز برای گردهمایی در مناطق پرخطر اعمال کنند.
سایر کشورها نیز وضعیتی به مراتب دشوارتر و خطرناکتر را تجربه می‌کنند. برای مثال، جمهوری چک روز چهارشنبه از ابتلای 9 هزار و 544 نفر به کووید-19 طی 24 ساعت خبر داد که برای کشوری با بیش از 10 میلیون نفر جمعیت خبر خوبی محسوب نمی‌شود. دولت چک نگران پر شدن ظرفیت بیمارستان‌ها تا پایان ماه اکتبر (اواسط آبان) است.
ایتالیا نیز که تا کنون از موج دوم کرونا در امان بوده است، روز چهارشنبه 7 هزار و 332 مورد جدید ابتلا را طی 24 ساعت ثبت کرد که بیشترین رشد ابتلا طی یک شبانه‌روز در این کشور به شمار می‌رود.
با این وصف، تعطیلی مدارس و رستوران‌ها و استفاده از روش‌های آموزش آنلاین در دانشگاه‌ها به اموری رایج در اروپا بدل شده اند.

پربیننده ترین خبرها