یحیی سریع: اسرای آزادشده از آثار شکنجه رنج می برند

یحیی سریع: اسرای آزادشده از آثار شکنجه رنج می برند
جمعه 25 مهر 1399 - 12:59

سخنگوی نیروهای یمنی گفت که شماری از اسرای آزادشده از زندان های ائتلاف تجاوز از آثار شکنجه رو بدنشان رنج می برند و شماری از آنها در زندان های ائتلاف به شهادت رسیده اند این در حالی است که صنعا با اسرای ائتلاف، خوش رفتاری کرده است.

العالم - یمن

یحی سریع سخنگوی نیروهای یمنی گفت: اغلب کسانی که از ائتلاف متجاوز به اسارت ارتش یمن درآمده اند، در جبهه های جنگ اسیر شده اند. 70 تن از انها هم ازعناصر سازمان القاعده بوده اند همچنین عده دیگری هم در کشتار و جنایت عیله غیر نظامیان دست داشته اند.

وی گفت: ائتلاف متجاوز خواستار آزادی اسرایی از سازمان القاعده شده که جنایات سنگینی مرتکب شده اند.

وی تصریح کرد: شماری از اسرای آزادشده از اثار شکنجه روی بدن خود رنج می برند حتی برخی از آنها قبل از آزادی شکنجه شده اند.

وی با اشاره به تفاوت رفتار صنعا و ائتلاف متجاوز با اسرای خود گفت که ما به اسرا احترام گذاشته و با انها خوش رفتاری کردیم و انها را به مناطق امن بردیم و از اسیب بمباران حفظ کردیم و اجازه دادیم با خانواده هایشان در تماس باشند.

وی افزود: اخلاق و دین ما ما را بر ان می دارد که با اسیر خوش رفتار باشیم اما شماری از اسرای ما در زندان های دشمن به شهادت رسیده اند.

توافق اسرا بین دو طرف یمنی و ائتلاف تجاوز دیروز وارد مرحله اجرا شد و اولین سری از اسرای ارتش و کمیته های مردمی یمن با 4 هواپیما وارد فرودگاه صنعا شدند

این عملیات ظرف دو روز اجرا می شود و در این مدت 681 اسیر از یمن و 400 اسیر از ائتلاف متجاوز از جمله چند سعودی و سودانی مبادله می شوند.

پربیننده ترین خبرها