کرونا جان ۲۶۵ نفر دیگر را گرفت/ تعداد جان باختگان به ۲۹ هزار و ۸۷۰ نفر رسید

کرونا جان ۲۶۵ نفر دیگر را گرفت/ تعداد جان باختگان به ۲۹ هزار و ۸۷۰ نفر رسید
جمعه 25 مهر 1399 - 14:10

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۵۲۲ هزار و ۳۸۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۶۵ نفر از بیماران کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۹ هزار و ۸۷۰ نفر رسیده است.

العالم ـ ایران ـ علمی

سیما سادات لاری روز جمعه خاطرنشان کرد: از دیروز تا امروز ۲۵ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴ هزار و ۵۵۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۱۶ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۵۲۲ هزار و ۳۸۷ نفر رسید.

به گفته وی، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۶۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۹ هزار و ۸۷۰ نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد، خوشبختانه تاکنون ۴۲۰ هزار و ۹۱۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین چهار هزار و ۶۸۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری افزود: تاکنون چهار میلیون و ۴۵۴ هزار و ۵۷۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

معاون وزیر بهداشت اعلام کرد: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز و استان‌های کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان این که الگوی شیوع کرونا در کشور در حال پیش‌روی به سمت سرایت‌های خانوادگی است، خاطرنشان کرد، از کلیه هموطنان کشورمان خواهشمندیم در خانه ماندن را همچنان به عنوان یک ضرورت اساسی بدانند و تا حد مکان از روش‌های مجازی برای دیدارهای خانوادگی استفاده کنند.

وی افزود: یکی از رفتارهای اجتماعی خطر آفرین در ارتباط با بیماری کووید ۱۹، برگزاری مهمانی‌ها و دورهمی‌های خانگی است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها