زمانی‌که خون اسرای یمنی اسلام آل‌سعود را رسوا می‌سازد

زمانی‌که خون اسرای یمنی اسلام آل‌سعود را رسوا می‌سازد
جمعه 25 مهر 1399 - 23:00

جهانیان شاهد ورود اسرای یمنی به صنعا بودند که در چارچوب معامله تبادل اسرا از زندان‌های رژیم سعودی و ائتلاف متجاوز آزاد شدند. اتفاقی که یمنی‌ها آن را پیروزی سیاسی و دیپلماسی جدید قلمداد می‌کنند.

العالم ـ کشکول

ولی، همیشه این اتفاقات و تحولات پس‌زمینه‌های تاریکی دارد به‌ویژه زمانی‌که یک طرف آن، حکام و رژیم‌های سعودی و امارات باشند. منظورمان از پس‌زمینه‌های تاریک، اعدام گروهی از اسرای یمنی توسط ریاض است که اسامی‌شان در فهرست اسرایی قرار داشت که بایستی در چارچوب همین معامله آزاد می‌شدند. افزون بر این، شمار دیگری از اسرا نیز زیر شکنجه در زندان‌های سعودی شهید شده‌اند.

رژیم سعودی و حکام ریاض، که با تکرار "خادم حرمین شریفین" سر جهانیان را به درد آورده‌اند، در امتحان تعامل با اسرای یمنی نشان داده‌اند که از رفتار نبی اکرم( ص) با اسرا درسی نگرفته‌اند. 7 اسیر یمنی که در زندان‌های سعودی اعدام شدند ماهیت واقعی این رژیم را که آغشته به خون و کشتار است، برملا کرده و پرده از واقعیت آل سعود که لباس دین را برای سرپوش گذاشتن به انحرافات اخلاقی‌شان پوشیده‌اند، برداشتند.

به نظر می رسد که حدیث پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله و سلم که درباره نحوه برخورد با اسیران سفارش بسیار کرده، به گوش حاکمان سعودی نرسیده است و شاید علمای دینی عربستانی آیه کریمه "و یطعمون الطعام علی حبه مسکینا و یتیما و اسیرا"(و به [پاس] دوستى [خدا] بينوا و يتيم و اسير را خوراك مى‏ دادند) را نزد حاکمان خود نخواندند، این آیه کریمه تاکیدی روشن بر جایگاه اسیران و حقوق آنها در اسلام است.

در مقابل اما تمام جهانیان شاهد برخورد یمنی ها با اسیران سعودی هستند. حقوق و جان اسیران ائتلاف سعودی نزد یمنی ها همواره محفوظ بوده است. به رغم آنکه دستان آنها به خون کودکان و زنان و مردان یمنی آلوده است. یمنی ها یک الگوی اسلامی و انسانی ارائه دادند که حاکی از ایمان والای آنهاست. و این رفتار یمنی ها یادآور حدیث رسول اکرم است که می فرمایند: الایمان یمانی و الحکمه یمانیه(یمنی ها اهل حکمت و اهل ایمانند). ویدئوهای بسیاری از اسیران سعودی وجود دارد که در آن از برخورد انسانی و اسلامی یمنی ها سخن می گویند.

تصویر انسانی که یمنی ها طی جنگی که ریاض علیه آنها به راه انداخت، ارائه دادند، واقعیت مردان یمنی را نشان داد. مردانی که رسول اکرم(ص) از آنها به عنوان "بهترین مردان" یاد کرده است. در حالی که ریاض تصویری کاملا غیرانسانی به نمایش گذاشت و اخیرا شماری از اسیران را شکنجه و اعدام کرد.

پربیننده ترین خبرها