واکنش پنتاگون به آزمایش سامانه اس-۴۰۰ در ترکیه

واکنش پنتاگون به آزمایش سامانه اس-۴۰۰ در ترکیه
شنبه 26 مهر 1399 - 00:23

سخنگوی پنتاگون در واکنش به گزارش‌های منتشر شده درباره آزمایش سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ در ترکیه اعلام کرد که در صورت صحت گزارش‌ها، پنتاگون به‌شدت این اقدام ترکیه را محکوم می‌کند.

العالم-آمریکا

«جاناتان هافمن» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که فعال شدن سامانه دفاع موشکی اس-400 در ترکیه با تعهدات آنکارا به‌عنوان یک عضو ناتو در تضاد است و ترکیه نباید اقدام به فعال‌سازی این سامانه‌های روسی کند.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در واکنش به اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر آزمایش سامانه دفاع موشکی اس-400 در ترکیه اظهار داشت: «وزارت دفاع آمریکا از گزارش‌های منتشر شده درباره آزمایش احتمالی سامانه دفاعی اس-400 توسط ترکیه آگاه است. اگر [گزارش‌ها] درست باشد، وزارت دفاع آمریکا قویاً این اقدام را محکوم می‌کند.»

وی افزود: «ما صراحتاً اعلام کرده‌ایم که عملیاتی شدن سامانه اس-400 در ترکیه با تعهدات این کشور به عنوان یک متحد آمریکا و عضو ناتو منافات دارد. ما با تصمیم ترکیه برای خرید این سامانه‌ها مخالف بوده‌ایم و عمیقاً از گزارش‌های منتشر شده درباره عملیاتی شدن این سامانه‌ها نگرانیم. این سامانه‌ها نباید فعال شوند.»

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا هشدار داد: «این اقدام ترکیه می‌تواند پیامدهای جدی برای روابط امنیتی ما داشته باشد. پیش از این مشارکت ترکیه در برنامه تولید اف-35 به حالت تعلیق در آمده و اس-400 همچنان به‌عنوان مانعی در توسعه روابط دوجانبه ما در حوزه‌های مختلف عمل خواهد کرد.»

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها