تحریم های جدید اروپا علیه سوریه برای حمایت از دموکراسی!!

تحریم های جدید اروپا علیه سوریه برای حمایت از دموکراسی!!
شنبه 26 مهر 1399 - 13:12

اتحادیه اروپا دیروز جمعه 7 تن از وزرای کابینه جدید سوریه را – که در آگوست تشکیل شده است – به فهرست تحریم های خود اضافه کرد.

العالم - در گوشی

اتحادیه اروپا پس از آنکه از گروه های تروریستی ناامید شده است، سعی می کند با این اقدامات ملت سوریه را بیش از پیش تحت فشار قرار داده تا آن را وادار به براندازی حکومت – به جرم حضور در محور مقاومت – کنند.

حسین عرنوس، نخست وزیر جدید سوریه از سال 2014 در این فهرست قرار دارد. اروپایی ها وزرای دارایی، دادگستری، بازرگانی، حمل و نقل، فرهنگ و آموزش و انرژی را به فهرست تحریم خود اضافه کرده اند. طبق این فهرست، این افراد نمی توانند ویزا بگیرند و دارایی های آنها در اتحادیه اروپا توقیف می شود. این فهرست تا کنون 280 نفر و 70 سازمان و تشکل را در خود جای داده است.

اتحادیه اروپا از اوایل دسامبر 2011 ضمن تحریم نفت سوریه، محدودیت هایی را در سرمایه گذاری در سوریه اعمال کرده و دارایی های بانک مرکزی سوریه در این اتحادیه توقیف کرده است. همچنین محدودیت هایی را هم در مورد روند ورود تکنولوژی جدید به این کشور اعمال کرده است.

تحریم های جدید اروپا تقریبا دو هفته پس از تحریم 13 سازمان و تشکل و 6 نفر توسط آمریکا اعمال می شود ضمن اینکه رئیس بانک مرکزی سوریه در فهرست سیاه آمریکا قرار دارد.

اتحادیه اروپا و آمریکا با اینکه ادعا می کنند که هدف از اعمال این تحریم ها، از بین بردن منابع درآمد دولت سوریه است اما آنها در عمل، ملت سوریه را از غذا و دارو محروم کرده اند. زیرا این کشور برای وارد کردن گندم و دارو به خصوص پس از نابودی محصول و سیلوهای گندم در حمله ترکیه و مزدورانش به شرق فرات و شمال سوریه، با مشکلات بسیاری رو به رو شده است.

از این گذشته غرب مانع تحویل کمک های بشردوستانه سازمان ملل به سوریه شده و اصرار دارد که این کمک ها باید از کانال هایی که در اشغال گروه های تروریستی هستند، وارد این کشور شوند. همچنین اجازه ندادند که دولت سوریه تجهیزات آتش نشانی برای مهار آتش – که هفته گذشته در کشت زارهای گندم و درختان زیتون درگرفت - دسترسی پیدا کند و به تماشا و یا سرزنش دولت بسنده کردند.

حال چطور می توان باور کرد که چنین افرادی قصد دارند جنگ در سوریه را متوقف کرده یا از ملت آن دفاع کنند. چطور می توان باور کرد که کسانی که به بهانه "آزادی" به پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) و اعتقادات 1.9 میلیارد مسلمان اهانت می کنند، خواستار دموکراسی و آزادی باشند و اینها همان کسانی هستند که ما را به سامی ستیزی متهم کرده و اگر کسی در موضوع هولوکاست تردید کند، بدترین مجازات ها را در حق اعمال می کنند.!

پربیننده ترین خبرها