بازاریابی سعودی برای کالاهای اسراییلی!

بازاریابی سعودی برای کالاهای اسراییلی!
شنبه 26 مهر 1399 - 22:40

کاربران شبکه های اجتماعی به فراخوان مگس های سایبری در عربستان و امارات برای تحریم کالاهای ترکیه ای واکنش نشان دادند.

العالم ـ داغ های مجازی

عربستان ادعا می کند که محدودیتهایی برای کالاهای ترکیه در راستای وادار کردن این کشور به پایبندی به توافقات و معاهدات بین المللی ایجاد نکرده است و روند تبادل تجاری میان دو کشور همچنان در جریان و است و ضربه ای به آن وارد نشده است به جز آن بخشی که متعلق به پیامدهای کرونا است. این درحالی است که روسای 8 شرکت بزرگ در ترکیه در 10 اکتبر با صدور بیانیه مشترکی تاکید کردند که شکایتهایی از جانب شرکت های سعودی دریافت کردند مبنی بر آنکه دولت ریاض آنها را وادارکرده است تا کالاهای ترکیه را وارد نکنند. خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد که برخی تاجران سعودی و ترکیه ای از بیش از یک سال گمان می کنند که عربستان به صورت غیررسمی واردات از ترکیه را تحریم کرده است.

عجلان العجلان رییس شورای اتاق های بازرگانی عربستان در توییتی در 3 اکتبر جاری خواستار تحریم ترکیه در عرصه واردات و سرمایه گذاری و گردشگری شده است و با این ادعا که "دشمنی دولت ترکیه با دولت و مردم عربستان ادامه دارد"، تحریم را وظیفه تمام مردم عربستان دانست.

برخی از کاربران تاکید کردند که فراخوان تحریم کالاهای ترکیه خدمتی رایگان به صهیونیست هاست تا زمینه برای بازاریابی کالاهای اسراییلی فراهم گردد و در مقابل حمایت از اقتصاد صهیونیستها، اقتصاد ترکیه تضعیف گردد.

برخی کاربران نیز با اشاره به سازش برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس با رژیم اشغالگر، تاکید کردند که فراخوان این دسته از کشورهای عربی برای تحریم کالاهای ترکیه فقط مقدمه ای برای بازاریابی کالاهای اسراییلی است.

برخی کاربران توییت کردند که آنهایی که خواستار تحریم ترکیه شدند می بایست ابتدا کالاهای فرانسه را تحریم کنند که به دین اسلام اهانت می کند.

کاربران دیگری نیز تاکید کردند که کشورهای تولید کننده زمانی که می خواهند کشوری را مجازات کنند از صادر کردن کالاهای خود امتناع می کنند، اما کشورهای شکست خورده مصرف کننده از وارد کردن کالاهای آن کشور جلوگیری می کنند.

پربیننده ترین خبرها