استفاده از گزینه قطع صدای میکروفن در مناظره نهایی ترامپ و بایدن

استفاده از گزینه قطع صدای میکروفن در مناظره نهایی ترامپ و بایدن
سه شنبه 29 مهر 1399 - 08:10

مناظره نهایی دونالد ترامپ و جو بایدن با گزینه "قطع صدا" انجام می‌شود.

العالم - آمریکا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از رویترز، مناظره پایانی میان رئیس‌جمهور آمریکا و رقیب دموکرات او جو بایدن با گزینه «قطع صدا» انجام می‌شود تا هر نامزد فرصت کافی برای صحبت کردن داشته باشد و هرج و مرج دوره پیش ایجاد نشود.

اما کمپین دونالد ترامپ مخالفتش را با این تغییرات اعلام کرده است. با این حال جمهوری‌خواهان گفته‌اند در مناظره پنج‌شنبه شب (بامداد جمعه به وقت تهران) که آخرین فرصت پیش از آغاز رسمی انتخابات در سوم نوامبر (13 آبان) است، شرکت می‌کنند.

این تصمیم پس از مناظره ماه گذشته اتخاذ می‌شود که رئیس‌جمهور آمریکا به کرات در میانه صحبت‌های جو بایدن و مجری مناظره صحبت‌هایی مطرح می‌کرد و تمرکز گفت‌وگوها را از بین می‌برد.

کمیسیون مناظره‌های ریاست جمهوری در این خصوص اعلام کرد، میکروفن هر نامزد در این مناظره که در تنسی برگزار خواهد شد، خاموش می‌ماند تا نامزد مقابل دو دقیقه فرصت داشته باشد صحبت‌های آغازین در ابتدای هر بخش ۱۵ دقیقه‌ای از این مناظره را مطرح کند. بعد از آن، دو میکروفن روشن می‌مانند تا اجازه گفت و شنود را بدهند.

مدیر کمپین ترامپ نیز در این خصوص مدعی شد: رئیس‌جمهور آمریکا به مناظره با جو بایدن، جدای از تغییرات دقیقه نودی که از سوی یک کمیسیون جانبدار برای آخرین دور مناظره انجام شده تا به نفع کاندیدای طرف مقابل عمل کند، متعهد است.

کمپین جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هنوز در این خصوص اظهارنظری نداشته است. ترامپ در مناظره اول که ۲۹ سپتامبر برگزار شد، به حدی صحبت‌های بایدن را قطع می‌کرد که این نامزد دموکرات به او گفت: ممکن است خفه شوی مرد؟

بیش از ۳۰ میلیون آمریکایی تاکنون رای‌ داده‌اند و همین امر فرصت‌های ترامپ برای تغییر شکل رقابت در نظرسنجی‌های ملی و ایالتی را که نشان می‌دهند او عقب است، محدود می‌کند. انتظار می‌رود رقابت شانه به شانه‌ای در نوامبر شکل بگیرد.

پربیننده ترین خبرها