دستیار رییس جمهور آذربایجان:

انتظار پیشرفت در مذاکرات حل مناقشه قره باغ در واشنگتن را نداریم

انتظار پیشرفت در مذاکرات حل مناقشه قره باغ در واشنگتن را نداریم
پنج‌شنبه 1 آبان 1399 - 17:05

دستیار رییس جمهور آذربایجان گفت : انتظار نداریم در مذاکرات حل مناقشه قره باغ با حضور وزیران امور خارجه جمهوری آذربایجان ، ارمنستان و آمریکا پیشرفتی حاصل شود .

العالم - اروپا

حاجی اف طی سخنانی در نشست آنلاین انجمن روزنامه نگاران خارجی انگلیس با اشاره به این که امریکا یکی از روسای گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا ویژه حل مناقشه قره باغ است ، افزود: واشنگتن در راستای حل مسالمت آمیز این مناقشه تلاش کرده ولی نتیجه ای حاصل نشده است .

دستار رییس جمهور آذربایجان همچنین ادامه نزدیک به 30 سال مذاکرات حل مسالمت آمیز مناقشه قره باغ را خاطر نشان کرد و گفت : گروه میانجی مینسک نیز در رابطه با شکست این مذاکرات مسوولیت دارد .

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا وزیران امور خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان را برای بررسی روز جمعه راهکارهای حل مناقشه میان این دو کشور قفقاز جنوبی به واشنگتن دعوت کرده است.

آمریکا ، فرانسه و روسیه از سال 1997 میلادی ریاست مشترک در گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاسیس شده در سال 1992 میلادی برای حل مسالمت امیز مناقشه قره باغ ، بر عهده دارند .

کارشناسان یکی از دلایل عمده بروز درگیری های فعالی میان نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه مورد مناقشه قره باغ را ناتوانی گروه میانجی مینسک در زمینه حل مسالمت امیز مناقشه قره باغ می دانند .

درگیری های نظامی میان نیروهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان از ششم مهر ماه در منطقه مورد مناقشه قره باغ ادامه دارد .

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها