حمدوک، سودان و فلسطین را فروخت

حمدوک، سودان و فلسطین را فروخت
جمعه 2 آبان 1399 - 22:32

عبدالله حمدوک نخست وزیر سودان سرانجام به قطار عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی پیوست و کشورش و فلسطین را فروخت.   

العالم – کشکول

همزمان، دونالد ترامپ با اعلام این موضوع و حذف نام سودان از فهرست کشورهای حامی تروریسم، اعلام کرد که عربستان سعودی نیز به زودی به روند عادی سازی خواهد پیوست.

هواداران عادی سازی مدعی شده اند که حذف نام سودان از فهرست تروریسم باعث شکوفایی اقتصاد این کشور از طریق جذب سرمایه های خارجی خواهد شد اما سرنوشت کشورهایی مانند مصر ثابت کرده که آمریکا فقط به فکر دوشیدن کشورهای جهان و غارت منابع آنان است.

جای تاسف دارد که دولت سودان و فردی مانند حمدوک هیچ مشکلی برای عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی ندارند و هر شخصی را که در سودان با این روند مخالفت کند، به شدت سرکوب می کنند.

شکی نیست که توافق عادی سازی که تاکنون امارات، بحرین و سودان آن را امضا کرده اند و کشورهایی مانند عربستان سعودی نیز در صف امضای آن هستند، فقط به نفع اسرائیل تمام شده و کشورهای عربی هیچ استفاده ای از آن نمی برند.

در این میان، ترامپ که محبوبیتش به خاطر بحران اقتصادی و شیوع کرونا در آمریکا کاهش یافته برای آنکه شانس خود جهت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری را افزایش دهد از هم اکنون پیوستن شمار دیگری از کشورهای عربی به روند عادی سازی را اعلام کرده است.

پربیننده ترین خبرها