مخالفت مغربی‌ها با هرگونه سازش با رژیم صهیونیستی

مخالفت مغربی‌ها با هرگونه سازش با رژیم صهیونیستی
يکشنبه 4 آبان 1399 - 08:41

منابع خبری شنبه شب گزارش دادند، شخصیت‌های سیاسی و مذهبی مغرب در یک کنفرانس مجازی، عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

العالم - مغرب

شخصیت‌های سیاسی و مذهبی مغرب در یک کنفرانس مجازی، عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کردند و همچنین فشارهای دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا بر کشورهای عربی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

در این کنفرانس مجازی شخصیت‌ها، نهادها و گروه‌هایی از کشورهای موریتانی، الجزائر، تونس و لیبی نیز شرکت داشتنند.

در بیانیه پایانی این کنفرانس آمده است: به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی در خاک فلسطین از لحاظ شرعی و قانونی باطل است و با اصول اولیه اخلاق و حقوق بشر منافات دارد.

این بیانیه از رژیم‌های عربی خواسته است که تسلیم فشارهای آمریکا نشوند و در کنار ملت‌های عربی با عادی سازی روابط مخالفت کنند.

قرارداد سازش میان امارات متحده عربی و بحرین با رژیم صهیونیستی شامگاه سه شنبه (۲۵ شهریور ۱۳۹۹) به صورت رسمی در حضور دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا امضا شد و این ۲ کشور کوچک عربی حاشیه خلیج فارس رابطه چندین ساله غیرعلنی خود را با صهیونیست‌ها آشکار و رسمی کردند.

همچنین دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا شامگاه جمعه در کاخ سفید بطور رسمی اعلام کرد که عادی‌سازی روابط میان رژیم اسرائیل و سودان آغاز شده است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها