عراقچی به باکو و ایروان می‌رود/سفر منطقه‌ای معاون وزیر خارجه

عراقچی به باکو و ایروان می‌رود/سفر منطقه‌ای معاون وزیر خارجه
سه شنبه 6 آبان 1399 - 14:38

معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به منظور رایزنی با مقامات جمهوری آذربایجان امروز به باکو می‌رود و قرار است در ادامه سفر منطقه‌ایش به مسکو، ایروان و آنکارا هم برود.

العالم _ ایران / سیاسی

سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که صبح امروز (سه‌شنبه) به منظور بازدید از مناطق مرزی شمال استان اردبیل وارد پارس آباد شد، در جمع خبرنگاران هدف از این سفر را بازدید از نقاط مرزی به ویژه سد خداآفرین و بقیه تاسیساتی که در این مرزها وجود دارد و اطمینان از اینکه امنیت این مرزها، تاسیسات و سد تامین می‌شود، برشمرد.

وی افزود: چون عازم آذربایجان هستم لازم بود از مناطق مرزی به خصوص سد خداآفرین و سد میل مغان بازدیدی داشته باشم و امنیت در این منطقه را بررسی کنیم تا انشاءالله در بحث‌های سیاسی ادامه دهیم.

در همین خصوص نیز سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه از سفر منطقه‌ای عراقچی به عنوان فرستاده ویژه رئیس جمهور و به منظور پیشبرد ابتکار ایران برای حل مناقشه قره باغ و درگیری‌های به وقوع پیوسته بین جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان خبر داد.

وی افزود: عراقچی علاوه بر حضور در مناطق مرزی و اطلاع از آخرین شرایط میدانی سفرهایی را به باکو، مسکو، ایروان و آنکارا در برنامه خواهد داشت.

قرار است عراقچی امشب وارد باکو شود و با مقامات جمهوری آذربایجان دیدار و گفت‌وگو کند.

پربیننده ترین خبرها