ظریف از تدوین طرح ایران برای حل دائمی مناقشه قره باغ خبرداد

ظریف از تدوین طرح ایران برای حل دائمی مناقشه قره باغ خبرداد
سه شنبه 6 آبان 1399 - 17:32

وزیر امور خارجه از تدوین طرح ایران برای حل دائمی مناقشه قره باغ و تصویب آن توسط مقامات عالی کشور خبر داد و گفت: عراقچی این طرح را در سفر به باکو، مسکو و ایروان مورد پیگیری قرار خواهد داد.

العالم- ایران/ سیاسی

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (سه‌شنبه) در حاشیه جلسه کمیسیون‌های مجلس و در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه در استان آذربایجان شرقی عنوان کرد: عراقچی از سد خداآفرین بازدید کرد و بعد از آن به باکو، مسکو و ایروان خواهد رفت.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران طرحی را برای حل دائمی مناقشه قره باغ تدوین کرده و با تصویب مقامات عالی کشور این طرح امروز و فردا مطرح خواهد شد و بعد در مسکو و ایروان این طرح را پیگیری خواهیم کرد.

ظریف ادامه داد: در دیپلماسی فعالی که جمهوری اسلامی ایران دارد براساس احترام به تمامیت ارضی آذربایجان و حل و فصل مناقشه از طریق صلح آمیز و تغییر ناپذیری مرزهای بین المللی، یک نگرانی هم درباره حضور تروریست‌های تکفیری در منطقه و احتمالا تروریست‌های دیگری نیز وجود دارد که ما مواضع خود را شفاف و اینکه برای ایران غیرقابل تحمل است، مطرح کردیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین درباره برجام بیان کرد: درباره برجام و اینکه تا چه میزان مردم در جزییات برجام هستند پاسخ دادیم که خدا را شاکریم آنچه را ما گفته بودیم واقعیت داشت و آنچه را آمریکایی‌ها گفته بودند بعد از رد شدن حرف آمریکایی‌ها توسط ۱۳ عضو شورای امنیت این مخالف واقعیات بود.

وی افزود: ما همیشه گفتیم که با مردم خودمان هیچ امر محرمانه‌ای نداریم و آنچه اتفاق افتاده را به مردم گفته‌ایم و متاسفانه دیگران بودند که خلاف آن را به مردم خودشان در راستای اهداف انتخاباتی مطرح کرده بودند.

وزیر امور خارجه درباره حق آبه جمهوری اسلامی ایران از آب هیرمند گفت: ‌تلاش‌ها با دولت افغانستان مخصوصا تلاشی که در قرارداد جامع روابط شکل می‌گیرد و همین طور در کمیساریای آبی بین دو کشور را توضیح دادیم و تاکید بر حق مردم کشور و مخصوصا مردم خوب سیستان و بلوچستان استفاده از این منابع.

فارس

پربیننده ترین خبرها