ویدئوی دختر اسیر فلسطینی در شبکه های اجتماعی جنجال بپا کرد

چهارشنبه 7 آبان 1399 - 18:14

ویدئوی دختر ماهر الاخرس اسیر فلسطینی که به روی زندانبان در بیمارستان فریاد می کشید تا بتواند پدرش را که برای نود وچهارمین روز پیاپی دست به اعتصاب غذا زده است، ببیند، واکنش بسیاری در میان کاربران شبکه های اجتماعی برانگیخت.

العالم ـ فلسطین اشغالی

"تُقی" دختر 4 ساله ماهر الاخرس اسیر فلسطینی که برای دیدن پدرش به بیمارستان آمده بود، با گریه و زاری و فریاد کشیدن بر سر زندانبان، بالاخره توانست پدرش را ملاقات کند. الاخرس برای 94 امین روز در اعتراض به بازداشت اداری اش دست به اعتصاب غذا زده بود که در پی آن وضعیت سلامتی اش وخیم گشت و به بیمارستان "کابلان" منتقل شد.

ارتش رژیم اشغالگر ماهر الاخرس را اواخر جولای گذشته در منزلش در شهر جنین بازداشت کرد و 4 ماه تحت بازداشت اداری بود. بازداشت اداری اینگونه است که هیچ اتهامی به بازداشت شده وارد نمی شود بلکه او را براساس برخی اطلاعات و یا یک پرونده محرمانه تحت بازداشت قرار می دهند.

مردم فلسطین برای اعلام همبستگی با ماهر الاخرس و حمایت از او در نبردش در راه آزادی، تظاهرات و تجمع هایی برگزار کردند. مقامات رژیم اشغالگر سیاست بازداشت اداری را علیه بسیاری از اسرا و فعالان و مقاومان در فلسطین اشغالی و در زندان‌ها اعمال می کنند. تمام آزادگان جهان و کشورهای حامی مقاومت و از جمله جمهوری اسلامی ایران بازداشت الاخرس را محکوم کردند و خواستار آزادی او شدند.

کاربری به نام "علمدار علی" در توییتی نوشت: ما صدای قلبت را هم می شنویم؛ اما کشورهای دنباله رو رژیم اشغالگر همانند چهارپایان هستند. تو در این قید و زنجیرها آزاده هستی و آنها در اوج قدرت خود همچون بردگانند.

"خالد" با انتشار دو تصویر از ماهر الاخرس، توییت کرد که 94 روز گذشت بدون آنکه هیچ غذایی را بچشی بجز آب و نمک. اسیر شجاع آزادی نزدیک است!

"ابومحمد" نیز در حساب رسمی خود در توییتر نوشت: ماهر الاخرس اسیر مجاهد و مبارز در زمان سازش با دشمن، به صبر آموزش می دهد و می گوید که"غذا نخواهم خورد مگر در خانه ام".

"جمانه شعیب" نیز توییت کرد: آنها تو را به زندان می افکنند اما نمی توانند افکار و مواضع و مقاومت تو را زندانی کنند و با وجود تمام شرایط سخت و دشواری که داری، از تو می هراسند. به خدا قسم خانه آنها از خانه عنکبوت نیز سست تر است.

"سارا" در ذیل هشتگ "آزادی برای ماهر الاخرس"، نوشت که عزت و کرامت و آزادی از آن کسانی است که حاضرند از مرگ بمیرند اما تن به ذلت ندهند. این یک اصلی است که محور شرارت و محور تابع "اسراییل" و امریکا نمی توانند آن را درک کنند.

"john yassine" نوشت: نهادهای حقوق بشر کجا هستند و چرا به وظایف خود عمل نمی کنند؟ یا آنکه منتظر هستند تا الاخرس جان خود را از دست بدهد آنگاه محکوم کنند و انتقاد کنند؟

"السید ابوحسن" نیز توییت کرد: ماهر الاخرس از چنان اراده و صبری برخوردار است که تمام کسانی که ادعای آزادی و انسانیت در جهان می کنند را خجالت زده می کند.

ماهر الاخرس خطراتی در حد مرگ تحمل می کند و همچنان عزم و اراده قوی دارد؛ او و دیگر هم‌قطارانش در زندان‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی درس هایی از مقاومت اسطوره ای و مخالفت با ظلم و ستم به جهانیان می دهند. الاخرس بیش از 3 ماه نبرد اعتصاب غذا را آغاز کرده است تا به ما بگوید که برای مقابله با اشغالگران و مخالفت با زندگی ذلت بار باید از هر شیوه و روشی استفاده کرد و این برخلاف دیدگاه رژیم های دنباله رو صهیونیستها و آمریکایی‌ها در منطقه است؛ آنهایی که به سازشی ذلت بار تن دادند؛ بی تردید آنها شکست خورده هستند و پیروزی واقعی از آن مقاومت و کشورهای مقاومت است که به رغم انواع فشارها و محاصره همچنان پایداری می کنند.

پربیننده ترین خبرها