واکنش «سرکنسولگری ایران در اربیل» به اخباری درخصوص عدم صدور روادید برای اتباع عراقی

واکنش «سرکنسولگری ایران در اربیل» به اخباری درخصوص عدم صدور روادید برای اتباع عراقی
چهارشنبه 7 آبان 1399 - 21:13

سرکنسولگری ایران در اربیل در واکنش به خبر منتشر شده درباره عدم صدور روادید برای اتباع عراقی اعلام کرد که در هفت ماه گذشته در نمایندگی های اربیل و سلیمانیه جمعا ۱۹ هزار و ۹۳۵ مورد روادید صادر شده که عمدتاً روادید درمان بوده است.

العالم - ایران/سیاسی

در پی انتشار اخباری در برخی شبکه های اجتماعی مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی ایران از صدور روادید به اتباع عراقی خودداری می کند، سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در اربیل در اطلاعیه ای اعلام کرد: به اطلاع مردم شریف اقلیم کردستان عراق می‌رساند در تمام مدت شرایط کرونایی از ابتدای این بحران تاکنون جمهوری اسلامی ایران سه گذرگاه رسمی خود به روی اتباع عراقی که ضرورت سفر آنها برای این نمایندگی و سرکنسولگری سلیمانیه ثابت شده، باز گذاشته است و با رعایت پروتکل های بهداشتی افرادی که برای درمان و یا پیگیری مراحل آن و تجار و بازرگانان، دانشجویان و افراد دارای اقامت در جمهوری اسلامی ایران اقدام به صدور روادید و تسهیل در امورات آنها به صورت رایگان کرده است.

در این اطلاعیه آمده است: آمار روادید صادره در هفت ماه گذشته سال ۱۳۹۹ هجری شمسی در نمایندگی های اربیل و سلیمانیه مجموعاً ۱۹۹۳۵ مورد است که عمدتاً روادید درمان بوده است.

این سرکنسولگری یادآور شده است: به جز روزهایی که تعطیل رسمی بوده در سایر ایام نمایندگی فعالیت داشته و اقدام به ارائه خدمات به اتباع عراقی و ایرانیان مقیم اقلیم کرده است.

در این اطلاعیه همچنین عنوان شده است: در خصوص ورود گردشگران به جمهوری اسلامی ایران ستاد مقابله با کرونا تاکنون تصمیم گیری نکرده است. امیدواریم هر چه زودتر مسئولین ذیربط بستر مناسب را جهت عادی سازی رفت و آمد فراهم کنند.

فارس

پربیننده ترین خبرها