مصاحبه اختصاصی العالم با "ماهر الأخرس" | قدردانی اسیر فلسطینی از مواضع ایران در قبال مسئله فلسطین

مصاحبه اختصاصی العالم با
چهارشنبه 7 آبان 1399 - 22:01

خبرنگار العالم توانست از موانع و تدابیر امنیتی شدید ماموران رژیم اشغالگر اسرائیل عبور کند و با "ماهر الأخرس" اسیر فلسطینی که بیش از 3 ماه اعتصاب غذا کرده است، مصاحبه کند.

العالم - فلسطین اشغالی

خبرنگار شبکه العالم با ورود به بیمارستان "کابلان" که الاخرس با دستور نظامی رژیم اشغالگر اسرائیل در آنجا بازداشت است، با وی دیدار کرد.

الاخرس اسیر 49 ساله فلسطینی، در مخالفت با بازداشت اداری خود از سوی مقامات رژیم صهیونیست، از 94 روز پیش اعتصاب غذا کرده است.

الاخرس به خبرنگار العالم گفت: از جمهوری اسلامی ایران به خاطر موضع شجاعانه خود در قبال فلسطین با وجود محاصره ای که با آن روبرو است، تشکر می کنم .

وی افزود : موضع ایران در قبال قضیه فلسطین، موضعی شرافتمندانه است که نظیر آن را در میان کشورهای عربی و اسلامی و کشورهای دیگر جهان ندیده ایم .

وی افزود: از همه کسانی که با ملت فلسطین اعلام همبستگی کردند، تشکر می کنیم، این مساله باعث افتخار ماست و وظیفه کشورهای دیگر هم حمایت از فلسطین است، اما مشخص است چه کسانی از فلسطین حمایت کردند و چه کسانی خیانت کردند.

از سوی دیگر، "عطاالله حنا" کشیش فلسطینی که برای اطمینان از وضعیت سلامت الاخرس به دیدار وی رفته بود، به شبکه العالم گفت: ما با ماهر الاخرس مبارز بزرگ و اسیر فلسطینی که اعتصاب غذا کرده، اعلام همبستگی می کنیم و می گویم که او پیروز خواهد شد زیرا در راه حق حرکت می کند.

دراین حال، همسر "ماهر الاخرس" اسیر فلسطینی هم به شبکه العالم گفت: "ما به تجمع هایی که برای اعلام همبسگی با همسرم برگزار می شود و به آزادی وی در آینده نزدیک منجر خواهد شد، امید داریم".

2

پربیننده ترین خبرها