باکو، حملات ارمنستان را در چند محور قره باغ دفع کرد

باکو، حملات ارمنستان را در چند محور قره باغ دفع کرد
پنج‌شنبه 8 آبان 1399 - 12:04

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان گزارش داد که حملات روز گذشته و بامداد امروز (پنجشنبه) نیروهای ارمنستان را در چند محور مختلف منطقه مورد مناقشه قره باغ دفع کرده است.

العالم ـ آسیا

بنا بر گزارش وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، نیروهای ارمنستان مواضع ارتش جمهوری آذربایجان و نیز مناطق مسکونی در نزدیکی خط مقدم جبهه را مورد حمله موشکی و توپخانه ای قرار دادند.

درگیری ها بیشتر در سه محور عمده از جمله شهرستان های "خوجاوند"، "فضولی" و "قبادلی" ادامه داشته و در این محوره ها از حملات نیروهای ارمنی جلوگیری شده است.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرده که در جریان درگیری های روز گذشته و بامداد امروز دو فروند ماشین زره پوش، ۱۶ توپخانه و ۶ فروند خودروی نظامی نیروهای ارمنستان را نابود کرده است و ارتش در حال حاضر بر شرایط عملیاتی در منطقه مورد مناقشه قره باغ کنترل دارد .

به گزارش ایرنا، درگیری های نظامی میان نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان ۶ مهر ماه گذشته آغاز شده و به رغم این که با دخالت میانجیگران بین المللی سه بار توافق آتش بس میان طرفین حاصل شده، این درگیری ها بیش از یک ماه است که همچنان با شدت ادامه دارد.

این در حالی است که وزیران امور خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان امروز (پنجشنبه) در حضور روسای گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا ویژه حل مناقشه قره باغ در ژنو دیدار و راهکارهای پایان این درگیری ها را بررسی خواهند کرد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها