لیبی خواستار عذرخواهی ماکرون از مسلمانان جهان شد

لیبی خواستار عذرخواهی ماکرون از مسلمانان جهان شد
پنج‌شنبه 8 آبان 1399 - 13:56

وزارت امور خارجه دولت وفاق ملی لیبی ضمن محکوم کردن اظهارات رییس جمهوری فرانسه درباره کاریکاتورهای توهین آمیز علیه پیامبر گرامی اسلام (ص)، خواستار عذرخواهی فوری او از مسلمانان جهان شد.

العالم ـ اروپا

به گزارش الجزیره، «محمد القبلاوی» سخنگوی وزارت خارجه دولت وفاق ملی لیبی اظهارات «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه درباره اسلام را به شدت محکوم کرد و گفت که این اظهارات تنها با اهداف سیاسی و حزبی عنوان شده است.

وی گفت: ما بیانیه دادگاه حقوق بشر اروپا که در سال ۲۰۱۸ صادر شد را به رییس جمهوری فرانسه یادآوری می کنیم که در آن آمده است، توهین به پیامبر مکرم اسلام مشمول آزادی بیان نیست.

سخنگوی وزارت خارجه لیبی یادآور شده است که افراط گرایی که از آن به عنوان دستآویزی برای نفرت پراکنی علیه مسلمانان استفاده شده، ارتباطی با دین اسلام ندارد.

در همین حال روز چهارشنبه مردم لیبی در طرابلس با برگزاری تظاهراتی اظهارات رسمی و غیر رسمی مقام های فرانسه علیه اسلام و مسلمانان را محکوم کردند.

به گزارش ایرنا، پیش‌تر فعالان و بِلاگرهای جهان عرب به دنبال اصرار رییس جمهوری فرانسه بر ادامه یافتن انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز علیه پیامبر گرامی اسلام (ص) با انتشار مطالبی به طور گسترده خواستار تحریم کامل کالاها و تولیدات فرانسوی در کشورهای اسلامی و عربی شدند.

هشتگ "تحریم کالاهای فرانسوی" به دنبال اظهارات "امانوئل مکرون" رییس جمهوری فرانسه که گفته بود کشورش کاریکاتورهای اهانت آمیز به پیامبر اسلام (ص) را بار دیگر منتشر خواهد کرد، در کشورهای عربی به ترند اول تبدیل شد.

رییس جمهوری فرانسه اخیراً در اظهاراتی با وقاحت اعلام کرده بود که فرانسه همچنان به انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز علیه رسول گرامی اسلام (ص) ادامه خواهد داد و آن را حمایت از ارزش‌های سکولاریسم خواند؛ امری که با واکنش تند مسلمانان روبرو شده است.

پربیننده ترین خبرها