مسئول حقیقی حمله "نیس" فرانسه کیست؟

مسئول حقیقی حمله
پنج‌شنبه 8 آبان 1399 - 20:48

بی‌شک، قتل غیرقانونی هر انسان بی‌گناهی اقدامی مردود و محکوم‌شده و همچنین در تضاد با تعالیم اسلامی است و قطعاً مسلمانان حمله در شهر نیس فرانسه را که به کشته شدن سه شهروند فرانسوی در نزدیکی کلیسای نوتردام منجر شد، محکوم می‌کنند. ولی چه کسی یا کسانی در پشت این جنایت قرار دارند؟

العالم- کشکول

صرف‌نظر از اینکه مجری جنایت نیس چه کسی و وابسته به چه گروه و مسلکی است، ولی مبرهن است که این جنایت نتیجه مستقیم اهانت وقیحانه "امانوئل مکرون" رئیس‌جمهوری فرانسه به ساحت نبی اکرم است که طی آن، اقدام شنیع و کاریکاتور موهن نشریه بدنام "شارلی ابدو" را توجیه کرد.

مسئولیت مکرون در این جنایت مانند روز روشن است و او اظهارات موهنش را تعمدانه بعد از این حادثه نیس تکرار کرد و از "تروریسم اسلامی" دم زد. او بدون توجه به اعتراضات اخیر مسلمانان در سراسر جهان نسبت به اظهارات ضد اسلامی‌اش، با استفاده از تعبیر "تروریست اسلام‌گرا"، مدعی شد که کشورش هدف تروریست اسلام‌گرا قرار گرفته است. مکرون ادعا کرد، به خاطر ارزش‌هایی که وی آن را "ارزش‌های آزادی در فرانسه و تن‌ ندادن به تروریسم" خواند، کشورش هدف قرار گرفته است.

قدر مسلم آنکه، مکرون ثمره کمپین اسلام ستیزی را که در کشورش به راه انداخته، امروز چید و پیامدهای خطرناک چنین اظهاراتی، ممکن است فرانسه را وارد مرحله‌ای از درگیری‌های دینی کند مشابه آنچه 36 سال پیش اتفاق افتاد و ریشه آن، ظلم بود نه اختلافات ایدئولوژیک یا طایفه‌ای، و طرفین نیز مسیحی بودند.

مکرون که امروز از فرانسوی‌ها خواست که صرف‌نظر از اعتقادشان در برابر اقدامات تروریستی متحد باشند و انسجام و همبستگی‌شان را حفظ کنند، اولین کسی بود که وجهه فرانسه را تخریب و آن را با نژادپرستی منفور، آلوده کرد. در دادگاه "جنایت نیس"، که جان سه شهروند را گرفت، مکرون متهم ردیف اول است.

پربیننده ترین خبرها