رسانه‌های صهیونیستی: شهرک‌نشینان صهیونیست به احتمال پیروزی ترامپ خوش‌بین نیستند

رسانه‌های صهیونیستی: شهرک‌نشینان صهیونیست به احتمال پیروزی ترامپ خوش‌بین نیستند
شنبه 10 آبان 1399 - 11:46

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که شهرک‌نشینان صهیونیست به احتمال پیروزی ترامپ خوش‌بین نیستند.

العالم- فلسطین اشغالی

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که شهرک‌نشینان صهیونیست به احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری خوش‌بین نیستند.

رؤسای شهرکهای صهیونیستی معتقدند که زمان زیادی ندارند و بایستی بنیامین نتانیاهو (نخست‌وزیر) تا ۲۱ ژانویه آینده (آخر دی‌ماه)، قانونی را به منظور مشروعیت‌بخشی به بخشی از شهرک‌ها تصویب کند. شهرک‌های مورد نظر این شهرک‌نشینان نیز شهرک‌هایی هستند که در مرکز کرانه باختری و خارج از محدودیت شهرک‌های بزرگ واقع شده‌اند.

طبق گزارش وبگاه «عرب ۴۸»، رسانه‌های صهیونیستی همچنین گزارش دادند که با شکست ترامپ در انتخابات احتمالا «گلعاد اردان» سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا و سازمان ملل یکی از مناصب خود را از دست خواهد داد.

پیشتر «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفته بود که اسرائیل بایستی ساخت‌وسازها در شهرک‌های صهیونیستی را متوقف کرده و به سخن گفتن درباره الحاق [اشغال] اراضی اشغالی [فلسطین] پایان دهد و به اجرای راه‌حل دو دولت فرصت دهد.

او گفته بود: «نتانیاهو و اسرائیلی‌ها بخوبی از موضع من آگاه هستند و من به صراحت گفته‌ام که اگر رئیس‌جمهور شوم با الحاق اراضی مخالفت کرده و ارائه کمک‌های مالی به فلسطینیان را ازسر خواهم گرفت و بار دیگر کنسولگری آمریکا در قدس شرقی را باز خواهم کرد».

بایدن گفته بود که «موضع نتانیاهو در خصوص الحاق اراضی اشتباه است و به عقیده من او برای باقی ماندن در حکومت تحت سلطه راست‌گرای افراطی قرار گیرد و من معتقدم که رهبران فلسطینی از فرصتی که به آن‌ها داده شد، استفاده نکردند».

با وجود اینکه نتانیاهو پیشتر گفته بود که اجرای طرح الحاق اراضی کرانه باختری (اشغال) به تعویق افتاده اما متوقف نشده است با این حال روسای شهرک‌های صهیونیستی بر این باورند که وجود بایدن در کاخ سفید دست نتانیاهو را برای انجام اقداماتی که در چند سال گذشته در دوره ریاست‌جمهوری ترامپ انجام می‌داد، خواهد بست.

فارس

پربیننده ترین خبرها