تصویب کلیات طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در مجلس

تصویب کلیات طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در مجلس
يکشنبه 11 آبان 1399 - 11:44

نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیات طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری را تصویب کردند. جزییات این طرح برای بررسی بیشتر به کمیسیون شوراها ارجاع شد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در دستور کار روز یکشنبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و نمایندگان با رای ۱۶۰ رای موافق، ۷۲ رای مخالف و ۸ رای ممتنع با کلیات این طرح موافقت کردند و جزییات این طرح برای بررسی بیشتر به کمیسیون شوراها و امور داخلی ارجاع شد.

احمد نادری نماینده مردم تهران در جریان بررسی این طرح اظهار داشت: نکته مثبت این طرح این است که هر فردی نمی‌تواند در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند. اما عیب آن این است که در این زمان که کشور در مشکلات معیشتی قرار دارد و همه مردم چشم به مجلس انقلابی دوختند که مشکلات آنها حل شود آیا الحاق ماده به انتخابات ریاست جمهوری واجب است؟

طرح شائبه مهندسی انتخابات

وی افزود: این طرح شائبه مهندسی کردن انتخابات ریاست جمهوری از سوی رسانه‌ها و کارشناسان را به ما نمایندگان بیشتر می‌کند و سوال این است که چرا باید مجلس انقلابی کاری کند که این اتهام به‌آن وارد شود؟

سید کاظم دلخوش اباتری نماینده مردم صومعه سرا هم با بیان اینکه این طرح در مواد مختلف مغایر از جمله نحوه ثبت نام نمایندگان مغایر با قانون اساسی است، گفت: اینکه شورای نگهبان زودتر از زمان ثبت نام به موضوع ورود پیدا کند، مخالف روح انتخابات است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: ما اکنون در مشکلات معیشتی کشور در بحران هستیم و دراین زمان نیازی به ارائه این طرح نیست.

حبیب اله دهمرده نماینده مردم زابل در مجلس در موافقت این طرح گفت: بهتر است به کلیات این طرح رای داده شود ولی در جزئیات می‌توان اصلاحات را انجام داد. زیرا بعضی از مسائل گفته شده در طرح حالت کیفی دارد.

سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده مردم تبریز هم در موافقت این طرح گفت: زمان تصویب این طرح دیر هم شده است و پیش از این در مجلس هشتم طرحی در این زمینه داده شده بود.

وی افزود: یادمان نرفته که پیش از این در زمان انتخابات ریاست جمهوری دنیا چگونه ما را مضحکه و نگاه می‌کرد و افرادی برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام می کردند و از عملکرد خود کلیپ می‌ساختند.

طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری شائبه سیاسی ندارد

به گزارش ایرنا، نماینده مردم تبریز تصریح کرد: دوستان می‌گویند که مشکلات اقتصادی در کشور اولویت است. مگر امروز مجلس طرح یارانه‌ای کالاهای اساسی را تصویب نکرد؟ اینکه می‌گویند شائبه سیاسی است، نه اینگونه نیست و هر طرحی موافق و مخالف دارد.

وی خاطرنشان کرد: البته باید در این طرح اصلاحاتی باید صورت بگیرد و سن کمتر شود و همه استانداران هم در نظر گرفته شوند و افراد زبده و روزنامه نگاران برجسته و شخصیت های حقوقی و فعال نیزتوانایی ثبت نام داشته باشند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها