انتقاد ترامپ از ورود اف‌بی‌آی به درگیری هوادارانش با حامیان بایدن

انتقاد ترامپ از ورود اف‌بی‌آی به درگیری هوادارانش با حامیان بایدن
دوشنبه 12 آبان 1399 - 08:19

دونالد ترامپ مدعی شد اف‌بی‌آی بهتر است به جای تحقیق درباره رفتارهای غیر متعارف هوادارانش، به موضوع فعالیت تروریست‌ها ورود کند.

العالم - آمریکا

به نقل از آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا معتقد است اداره تحقیقات فدرال ایالات متحده (اف‌بی‌آی) نباید به موضوع درگیری هوادارانش با حامیان جو بایدن در ایالت تگزاس ورود کند. حضور گسترده و ارعاب‌آمیز هواداران ترامپ اطراف یک اتوبوس حامیان بایدن در ایالت تگزاس سبب شد یکی از گردهمایی‌های نامزد حزب دموکرات در این ایالت لغو شود.

اف‌بی‌آی اعلام کرده بود از وقوع این حادثه مطلع است و در حال تحقیق پیرامون آن است.

ترامپ در این خصوص با انتشار تصاویری از حادثه در حساب توییتری خود نوشت: «به نظر من این میهن‌پرستان کار بدی انجام ندادند. اف‌بی‌آی و (وزارت) دادگستری باید به جای بررسی این موضوع، درباره تروریست‌ها، آنارشیست‌ها و حامیان آنتیفا که در شهرهای تحت کنترل دموکرات‌ها می‌چرخند، آتش می‌افروزند و به مردم ما آسیب می‌رسانند تحقیق کنند!»

یک سخنگوی اف‌بی‌آی گفت این نهاد درباره توییت ترامپ نظر و واکنشی ندارد.

این توییت در شرایطی منتشر می‌شود که تنش‌ها میان رئیس‌جمهور آمریکا و کریستوفر ری، رئیس اف‌بی‌آی رو به افزایش است. ترامپ معتقد است اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری باید درباره رقبایش از جمله جو بایدن -- نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری -- تحقیق و تفحص کنند. ترامپ همچنین به اطرافیانش گفته است از اظهارات علنی رئیس اف‌بی‌آی در خصوص مباحثی چون رأی دادن، تقلب، مداخله روسیه در انتخابات و آنتیفا سرخورده شده است و احتمال برکناری او را در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری بررسی می‌کند.

پربیننده ترین خبرها