افزایش شمار قربانیان حمله تروریستی دانشگاه کابل به ۳۵ نفر

افزایش شمار قربانیان حمله تروریستی دانشگاه کابل به ۳۵ نفر
سه شنبه 13 آبان 1399 - 19:12

۲ منبع آگاه در دولت افغانستان اعلام کردند: شمار قربانیان حمله تروریستی دانشگاه کابل به ۳۵ نفر و زخمی های این حادثه به ۵۰ نفر افرایش یافت.

العالم - آسیا

خبرگزاری رویترز امروز سه شنبه به نقل از ۲ منبع آگاه در دولت افغانستان اعلام کرد: شمار کشته‌های حمله تروریست‌های داعش به دانشگاه کابل به ۳۵ نفر افزایش یافته است.

در این حمله ۵۰ نفر نیز مجروح شده‌اند و به دلیل اینکه حال برخی از مجروحان وخیم گزارش شده، احتمال افزایش قربانیان وجود دارد. بیشتر جان‌باختگان نیز از دانشجویان بوده‌اند.

گفتنی است، گروهک تکفیری- صهیونیستی داعش شب گذشته با انتشار بیانیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که مسئولیت حمله به دانشگاه کابل را برعهده گرفته است.

«طارق آرین» سخنگوی وزارت کشور افغانستان پیشتر در خصوص این حادثه اعلام کرد که حمله «تروریستی» به دانشگاه کابل با «کشته شدن ۳ مهاجم» پایان یافت. مهاجمان مسلح روز گذشته حوالی ساعت ۱۲ ظهر به وقت محلی به دانشگاه کابل حمله کردند و درگیری میان این نیروها و پلیس ساعت‌ها ادامه یافت. در جریان این درگیری صدها تن از کسانی که در دانشگاه گرفتار شده بودند، از سوی نیروهای پلیس نجات داده شده و مجروحین نیز توسط پلیس از محل درگیری به مکان امن انتقال یافتند.

«امرالله صالح» معاون اول رئیس جمهور افغانستان هم در واکنش به این حمله در صفحه توئیتر خود نوشت: این حمله برای ما یک ناکامی اطلاعاتی به شمار می‌رود اما برای طالبان فضاحت وجدان».

مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها