رییس دومای روسیه: انتخابات آمریکا نمایشی ساختگی است

رییس دومای روسیه: انتخابات آمریکا نمایشی ساختگی است
چهارشنبه 14 آبان 1399 - 01:26

«ویاچسلاو والودین» رییس دومای (مجلس قانونگذاری) روسیه با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نمایشی ساختگی بیش نیست، تصریح کرد: نخبگان این کشور کارگردان و صحنه گردان آن هستند.

العالم _ اروپا

الودین در گفت وگو با شبکه تلویزیونی روسیه ۲۴ درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و رقابت و پیروزی یکی از دو نامزد از احزاب جمهوریخواه یا دمکرات در آن گفت: دوره این رویکرد بسر آمده است و سیستم چندحزبی موثرتر و مشروع تر است.

وی افزود: همه رویدادهای مربوط به انتخابات آمریکا که از تلویزیون نگاه می کنیم شوی ساختگی است که بین دو حزب جریان دارد و نخبگان در آن شرکت می کنند و برای نامزد مورد نظر خود با همدیگر رقابت می کنند.

رییس دومای روسیه با انتقاد از سیستم دو حزبی آمریکا یادآورشدکه سیستم دو حزبی با چند حزبی تفاوت اساسی دارد و در سیستم دو حزبی، احزاب دیگر به انتخابات راه نمی یابند.

وی ادامه داد: به همین دلیل سیستم کشور ما (روسیه) شفاف تر، موثرتر و مشروع تر است. در چنین سیستمی رای دهنده می تواند انتخاب خود را بکند.

والودین توضیح داد که نکته اصلی برای ما این است که رویکرد استانداردهای دوگانه نباشد. اگر آمریکا این سیستم را برای انتخابات ریاست جمهوری خود برگزیده است می تواند از آن پیروی کند اما حق ندارد که به ما درس بدهد و بیاموزد.

رییس دومای روسیه تصریح کرد: آمریکا اجازه ندارد به ما بیاموزد که چه زمانی و چگونه انتخابات برگزار کنیم. و چه سیستم حزبی باید داشته باشیم.

وی ادامه داد که زیرا اگر به توصیه های آمریکا توجه کنیم و از آنچه آنها می کنند پیروی کنیم هیچ کس در روسیه از این رویکردها حمایت نخواهد کرد.

والودین یادآورشد: در حالی که همه در مورد انتخابات سه روزه در روسیه سخن می گفتند در آمریکا رای گیری ممکن است بین چهار روز تا ۴۵ روز برگزار شود. علاوه بر آن در واقع رئیس جمهوری آمریکا را ۵۳۸ انتخاب کننده از «مجمع انتخاب‌کنندگان» برمی گزینند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها