افتتاح کنسولگری امارات در منطقه مورد مناقشه «صحرای غربی»

افتتاح کنسولگری امارات در منطقه مورد مناقشه «صحرای غربی»
چهارشنبه 14 آبان 1399 - 14:18

امارات امروز رسما کنسولگری خود را در شهر «العیون» یکی از بزرگ‌ترین شهرهای «صحرای غربی»، منطقه مورد مناقشه بین مغرب و جبهه پولیساریو، افتتاح کرد.

العالم - امارات

امارات به عنوان نخستین کشور عربی امروز چهارشنبه رسما کنسولگری خود را در شهر العیون به عنوان بزرگ‌ترین شهر صحرای غربی، منطقه مورد مناقشه بین مغرب و جبهه پولیساریو، افتتاح کرد

طبق گزارش وبگاه «إرم نیوز»، در مراسم افتتاح این کنسولگری «ناصر بوریطه» وزیر خارجه مغرب و «سعید احمد الظاهری» سفیر امارات در مغرب حضور داشتند.

دیوان پادشاهی مغرب هفته گذشته اعلام کرد که امارات تصمیم دارد کنسولگری خود در شهر العیون را افتتاح کند.

«محمد ششم» پادشاه مغرب این تصمیم امارات را تصمیم تاریخی در راستای حمایت از تمامیت ارضی مغرب، توصیف کرد.

تا کنون ۱۵ کشور آفریقایی کنسولگری خود در صحرای غربی را افتتاح کرده‌اند.

صحرای غربی از سال ۱۹۷۴ به دنبال پایان استعمارگری اسپانیا در این منطقه، تحت حاکمیت مغرب قرار دارد اما جبهه پولیساریو به عنوان یک سازمان نظامی سیاسی تحت حمایت الجزائر خواهان استقلال صحرای غربی و سلطه بر این منطقه است.

درگیری بین دو طرف مغرب و جبهه پولیساریو از سال ۱۹۷۵ آغاز شد و پس از آن در سال ۱۹۹۱ توافقنامه‌‌ای درباره برقراری آتش‌بس تحت نظارت سازمان ملل امضا شد.

در حالی‌که مغرب خواهان حکومت خودگردان در صحرای غربی و وجود دولت و پارلمان محلی تحت حاکمیت مغرب در این منطقه است اما جبهه پولیساریو مخالف این طرح بوده و خواهان برگزاری همه‌پرسی تعیین سرنوشت برای صحرای غربی است.

فارس

پربیننده ترین خبرها