شهرک سازی در کرانه باختری به خانه فلسطینی ها رسیده است

پنج‌شنبه 15 آبان 1399 - 10:49

شورای مقاومت در برابر دیوار و شهرک سازی اعلام کرد که روند شهرک سازی در خاک فلسطین در سال 2020 رشد فزاینده ای داشته و در 20 سال گذشته بی سابقه است.

العالم - فلسطین اشغالی

روزی روزگاری در تاریخ خواهند نوشت که سال 2020 بدترین سال برای آرمان فلسطین بود. آنهم نه فقط از ناحیه سیاسی؛ زیرا در این سال کشورهای عربی یکی یکی، به دام سازش رایگان با رژیم اشغالگر افتادند. در این سال روند شهرک سازی در کرانه باختری به بالاترین سطح خود در 20 سال گذشته رسید. به گزارش روزنامه هاارتس، این رژیم طی سال جاری بیش از 12 هزار واحد مسکونی در کرانه باختری ساخت و بیش از 1600 بنای فلسطینی را نابود کرد.

واصل ابو یوسف، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین گفت که سبقت کشورهای عربی از یکدیگر برای سازش با رژیم اشغالگر، باعث جسورتر شدن روزافزون این رژیم شده است تا حدی که بدون ترس از بازخواست، از توسعه شهرک های صهیونیست نشین سخن می گوید. و تردیدی نیست که رژیم اشغالگر از این فرصت برای اجرای نقشه های خود استفاده می کند.

چنانکه پیداست این رژیم تغییرات سیاسی منطقه و بین الملل را فرصت مناسبی برای دست اندازی بر بیش از 60 درصد از مساحت کرانه باختری می داند.

پربیننده ترین خبرها