تیر آبی در قلب ترامپ!

تیر آبی در قلب ترامپ!
پنج‌شنبه 15 آبان 1399 - 14:11

ایالت های بینابین آمریکا دونالد ترامپ، رئیس جمهور جمهوری خواه آمریکا را غافلگیر کرده است. وی که ابتدا، خبر پیروزی خود را در چند ایالت اعلام کرده بود، اما ناگهان همه چیز وارونه شد و تا کنون خبری از اعلام نتایج قطعی نیست.

العالم - نظرکده

ناظران بر این عقیده اند که این تغییر و تحولات مربوط به تعداد آرای ایالت های بینابین، چندان هم ترامپ را شوکه نکرده است. او ظاهرا انتظار چنین شوکی را داشت چرا که اغلب کسانی که با صندوق پست رأی داده اند از طرفداران دموکرات ها بوده اند. در حالی که اغلب هواداران جمهوری خواه، ترجیح دادند به مراکز رأی گیری بروند.

برنی سندرز، سناتور آمریکایی این موضوع را به خوبی پیش بینی کرده بود. وی تحولات انتخابات آمریکا از جمله پیش افتادن ابتدایی ترامپ، اعلام پیروزی توسط ترامپ، شمارش آرای پستی و تغییر نتیجه را پیش بینی کرده و گفته بود که ترامپ با تکیه بر شمارش آرا اولیه اعلام شده، پیروزی خود را اعلام می کند اما آرای پستی نتیجه را تغییر می دهند و ترامپ اعلام خواهد کرد که تقلب شده است.

پیش بینی سندرز از روند فعلی انتخابات آمریکا!

از سوی دیگر کارشناسان گفته اند که با توجه به مکانیسم جدید رأی گیری، که امکان شرکت در انتخابات را برای بخش عمده ای از مردم به خصوص جوانان و مهاجران آفریقایی تبار فراهم کرده است، اوضاع کاملا عوض شده است.

1141

آنها معتقدند که این عده از مردم در انتخابات 2016 شرکت نکرده بودند و همین امر باعث شکست هیلاری کلینتون در انتخابات شد. آنها خاطرنشان می کنند که رأی گیری پستی، کار را برای این عده از افراد آسان کرد و آمار رأی دهندگان را بالا برد و آرای قابل توجهی را برای جو بایدن به دست آورد. مضاف بر اینکه آرای برخی ایالت های بینابین هنوز شمارش نشده است.

در مقابل، تحلیل گران معتقدند که آبی شدن میشیگان، ترامپ را به دردسر انداخته است. ناظران در تحلیل این موضوع گفته اند که ایالت میشیگان دشتخوش تحول بزرگی شده است. تا قبل از 2018 فرماندار این ایالت و منشی او جمهوری خواه بودند. وزیر دادگستری هم جمهوری خواه بود. اما از 2018 به بعد همه چیز تغییر کرد و این ایالت رفته رفته آبی و در نهایت تبدیل به یکی از ایالت های بینابین شد.

دونالد ترامپ به صراحت گفته است که به دیوان عالی مراجعه خواهد کرد. این دادگاه، سه قاضی از 9 قاضی را مسئول رسیدگی به ادعای تقلب در انتخابات و روند شمارش آرا کرده است. ناظران می گویند چنانچه این دادگاه هم نتواند آرزوی ترامپ را در برگرداندن زمان به عقب و پیروزی در انتخابات برساند، ترامپ دست به دامان گروه های خیابانی خود خواهد شد. وی همین الان این گروه ها را به حال آماده باش درآورده است.

البته کارشناسان به رغم وقوع درگیری هایی در مناطق مختلف، احتمال بروز درگیری و راه افتادن جنگ داخلی را بعید می دانند. زیرا نیروهای امنیتی اوضاع به شدت تحت کنترل دارند.

پربیننده ترین خبرها