درخواست کاربران یمنی برای محاکمه نخست وزیر دولت مستعفی هادی

درخواست کاربران یمنی برای محاکمه نخست وزیر دولت مستعفی هادی
پنج‌شنبه 15 آبان 1399 - 20:14

به دنبال اقدام یکی از وزرای سابق در برملا کردن جنایتهای "معین عبدالملک آل جابر" نخست وزیر دولت هادی در عرصه اقتصادی و فساد و مسائل انسان دوستانه، هشتگ "درخواست یمنی ها برای محاکمه معین" در شبکه های اجتماعی ترند شد.

العالم ـ یمن

روز گذشته یک منبع مسئول در دفتر نخست وزیری دولت رییس جمهور مستعفی یمن اعلام کرد که از دادستانی کل درخواست شد تا تحقیقات لازم در خصوص دروغ پردازی ها و اتهامات از سوی صالح الجبوانی از وزرای سابق دولت هادی به معین عبدالملک نخست وزیر انجام شد.

این منبع در گفتگو با خبرگزاری یمنی "سبا" توضیح داد که یک نسخه از توییت ها و اظهارات الجبوانی در رسانه ها و شبکه های اجتماعی به شکایت پیوست داده شد. "اظهارات و اتهامات الجبوانی علیه نخست وزیر به گفته این منبع، طبق قانون یمن و قانون جنایتها و مجازات ها یک جرم محسوب می شود و موجب تصعیف موضع نظامی و دولتی در شرایط فعلی کشور می شود."

با این حال هشتگ مذکور که به این سرعت در یمن منتشر شد و ترند گشت، حاکی از خشم و انزجار یمنی ها نسبت به نخست وزیر دولت هادی است. پیش از این "توکل کرمان" فعال یمنی نیز معین عبدالملک را آماج حملات خود قرار داد. او در توییتر نوشت که "معین عبدالملک برخلاف میل عبدربه منصور هادی مامور تشکیل دولت شد. عبدالملک مواضع امارات در حمایت از شورای انتقالی جنوبی را تایید می کرد. تصمیم به بازگشت عبدالملک به عدن در واقع پس از موافقت شورای انتقالی با پیشنهاد عربستان برای تشکیل دولت صورت گرفت و این بدان معناست که وی فقط منشی سفیر عربستان در یمن است و دستورات او را عملی می کند".

و در اقدامی بی سابقه دو تن از نمایندگان از نخست وزیر خواستند درباره تلاش امارات برای ایجاد دو اردوگاه و یک پایگاه نظامی در جزیره سقطرا در جنوب شرق یمن توضیح دهد.

اشغال جزیره سقطرا توسط امارات و ساخت پایگاه های نظامی برای جاسوسی با هماهنگی و همکاری رژیم اشغالگر خشم و انزجار مردم یمن را برانگیخت. یمنی ها با برگزاری تظاهرات در جنوب کشور مخالفت خود را با هرگونه اقدام برای برپایی پایگاه های نظامی تابع "اسراییل" اعلام کردند و سازش با رژیم اشغالگر را یک خیانت توصیف کردند.

معین عبدالملک نخست وزیر دولت منصور هادی در قالب محور امریکایی سعودی اماراتی اسراییلی فعالیت می کند و از جمله دیدارهای دیپلماتیک او، مشورت کردن با "کریستوفر هنزل" سفیر آمریکا در یمن است

"انیس منصور" یک فعال رسانه ای یمنی در توییتر نوشت: پس از آنکه صالح الجبوانی وزیر مستعفی جنایتهای معین آل جابر علیه ارتش یمن و جنایتهای متعدد دیگری در عرصه حاکمیت ملی و اقتصاد و فساد برملا کرد، امشب حملات متعددی زیر هشتگ "درخواست یمنی ها برای محاکمه معین" مطرح خواهد شد.

انیس منصور همچنین در توییت دیگری افزود: "با تفویض رسمی خانواده های قربانیان بمباران ارتش یمن توسط امارات در العلم و ابین، خواستار یک اقدام قانونی و سیاسی ونیز اقدام نهادهای بین المللی و داخلی هستیم. این فراخوان در راستای حمایت از موضع الجبوانی و مواضع تمام آزادگان و وطن دوستان است".

"نایف الشعوری" کاربر یمنی در توییتر نوشت: هادی تصمیم انتصاب خائنان و مزدوران را صادر می کند. عیدروس بنا به دستور هادی، و نیز معین و البرکانی نیز بنا به دستور و تصمیم هادی تعیین شدند....

کاربری به نام "انیسANES " ذیل هشتگ "درخواست یمنی ها برای محاکمه معین"، کاریکاتوری درباره المهره و سقطرا و تقسیم کیک میان امارات و عربستان منتشر کرد.

"ابوامان الصادق" نیز در توییتر خطاب به مردم یمن نوشت: تمام ملت یمن در شمال و جنوب کشور باید به خیابانها بیایند و خواستار محاکمه معین شوند و با تشکیل دولت توسط این فرد مخالفت کنند. ما هنوز در باتلاق خیانت هستیم.

پربیننده ترین خبرها