دیدار ظریف با معاون مادورو/رایزنی وزرای خارجه ایران و ونزوئلا در کاراکاس

دیدار ظریف با معاون مادورو/رایزنی وزرای خارجه ایران و ونزوئلا در کاراکاس
پنج‌شنبه 15 آبان 1399 - 22:36

وزیر امور خارجه ایران و معاون اول رئیس جمهور ونزوئلا ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه و مسائل مورد علاقه دو کشور را مورد بررسی و گفت‌وگو قرار دادند و همچنین وزرای امور خارجه ایران و ونزوئلا در کاراکاس دیدار و درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به گفت‌وگو نشستند.

العالم - ایران/سیاسی

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور دیدار و رایزنی با مقامات ونزوئلا و در اولین مقصد سفرش به سه کشور آمریکای لاتین در کاراکاس به سر می برد با «دلسی رودریگرز» معاون اول رئیس جمهور ونزوئلا دیدار و گفت‌وگو کرد.

ظریف در دیدار با معاون اول رئیس جمهور این کشور موضوعات مختلف مرتبط با روابط دوجانبه و دیگر مسائل مورد علاقه ایران و ونزوئلا را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدارها با مقامات ونزوئلا امروز (پنجشنبه) با «خورخه آریزا» وزیر خارجه ونزوئلا دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه در مراسم تحلیف رئیس جمهور ونزوئلا به نمایندگی از ایران حضور خواهد یافت.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه عنوان کرد: ونزوئلا یکی از مقاصد اصلی صدور خدمات فنی و مهندسی کشورمان است و بخش‌های خصوصی ایرانی پروژه‌های مختلفی را در این کشور اجرا کرده و یا در دست اجرا دارند.

در بخش انرژی به درخواست ونزوئلا همکاری خوبی اخیرا بین دو کشور شکل گرفت و قابل توسعه است. همچنین افتتاح اولین فروشگاه زنجیره‌ای ایران در کاراکاس توسط بخش خصوصی را می‌توان از فعالیت‌های جدید در بخش تجاری روابط عنوان کرد که توسط شرکت‌های خصوصی علاقه‌مند در حال اجراست.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها