چرا خدمات سلمان و زاید و خلیفه کمکی به ترامپ نکرد؟

چرا خدمات سلمان و زاید و خلیفه کمکی به ترامپ نکرد؟
شنبه 17 آبان 1399 - 15:06

روشن است که "خدمات شایانی" – شامل خیانت به آرمان فلسطین با تشویق امارات، بحرین و سودان به سازش با رژیم صهیونیستی - که محمد بن سلمان، ولی عهد سعودی تنها چند هفته مانده به انتخابات ریاست جمهوری امریکا به منظور کمک به بهبود اوضاع وخیم دونالد ترامپ در این انتخابات به وی کرده است، با اعلام نتایج انتخابات و پیروزی جو بایدن، به باد رفته است.  

العالم - در گوشی

به نظر می رسد که بن زاید و بن خلیفه و ژنرال های کودتاچی در سودان زمانی که با تشویق بن سلمان به سوی کاخ سفید می دویدند باور کرده بودند که نام و نشانی در سطح بین الملل به دست خواهند آورد و با سازش با رژیم صهیونیستی آن هم تنها چند هفته مانده به انتخابات آمریکا، معادله انتخابات را به نفع ترامپ تغییر خواهند داد.

جهان به چشم خود دید که وزرای خارجه امارات و بحرین که برای امضای توافق سازش با رژیم صهیونیستی به آمریکا رفته بودند، چگونه خرامان خرامان در باغ کاخ سفید قدم می زدند و چگونه خود را غرق در لطف و محبت ترامپ می دیدند و از اینکه چنین هدیه گرانبهایی را تقدیم ارباب خود می کنند خرسند و خوشحالند و خیال می کنند که با این کار، فضای سیاسی آمریکا را زیر و رو می کنند.

تنها چند روز پس از جشن سازش برای همه سازشکاران اعم از بن سلمان، بن زاید، بن خلیفه و ژنرال های کودتاچی سودان و همه رژیم های مرتجع عرب ثابت شد که نه خودشان و نه سازش شان با رژیم اشغالگر، کوچکترین تأثیری در انتخابات آمریکا ندارد. زیرا تنها چیزی که یک امریکایی واقعی را به حرکت درمی آورد، منافع اقتصادی است و بس و ال سعود و ال خلیفه و ال زاید و هیچ ال دیگری کوچک ترین جایگاهی در اولویت های یک آمریکایی و حتی در تفکر او ندارند.

پربیننده ترین خبرها