مقتدا صدر:

حل بحران مالی عراق در گرو اخراج اشغالگران آمریکایی است/ هزینه میلیاردها دلار برای نظامیان آمریکایی به خاطر توهم دفاع از خاک عراق

حل بحران مالی عراق در گرو اخراج اشغالگران آمریکایی است/ هزینه میلیاردها دلار برای نظامیان آمریکایی به خاطر توهم دفاع از خاک عراق
شنبه 17 آبان 1399 - 15:00

مقتدا صدر رهبر «جریان صدر» و حامی «فراکسیون ائتلاف سائرون» در پارلمان عراق، حل بحران مالی این کشور را در گرو اخراج نظامیان اشغالگر آمریکایی دانست.

العالم ـ عراق

مقتدا صدر در پیام توئیتری در واکنش به پاره‌ای گزارش‌ها مبنی بر رویکرد دولت برای گرفتن وام از خارج و داخل عراق به منظور پشت سرگذاشتن بحران اقتصادی و مالی موجود در کشور، نوشت: نیروهای اشغالگر (آمریکایی) به دلیل اینکه حضورشان در عراق باعث ضرر و زیان است، باید از کشور بیرون رانده شوند.

وی تاکید کرد: به خاطر توهم دفاع از خاک عراق، تاکنون میلیاردها دلار برای نظامیان آمریکایی هزینه شده است.

رهبر جریان صدر از دولت عراق خواسته که به جای پناه بردن به توافقنامه‌های ضعیف با برخی کشورها، توافقنامه با کشور چین را که در دوره دولت «عادل عبدالمهدی» (2019 – 2018) به امضا رسید، اجرا کند.

صدر در این پیام همچنین 14 پیشنهاد دیگر برای حل مشکلات اقتصادی و پولی عراق مطرح کرده که از جمله آنها گرفتن منظم هزینه‌های آب و برق و دیگر خدمات عمومی از مردم و اخذ مالیات و مبارزه با فساد است.

به گزارش ایرنا، عراق برای دومین ماه متوالی در زمینه پرادخت حقوق کارکنان دولتی دچار مشکل شده و بر همین اساس، دولت طرح وام‌گیری مجدد از داخل و خارج را مطرح کرده است.

بسیاری از صاحب‌نظران اقتصادی با طرح وام‌گیری برای پشت سرگذاشتن بحران اقتصادی و مالی در عراق مخالفت کرده و معتقدند که وام گرفتن تبعات اقتصادی برای کشور به دنبال خواهد شد و زمینه را برای دخالت خارجی در امور داخلی عراق فراهم خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها