بازار خودرو سکته زد/ قیمت خودروهای پرطرفدار در بازار

بازار خودرو سکته زد/ قیمت خودروهای پرطرفدار در بازار
شنبه 17 آبان 1399 - 16:54

با ریزش قیمت دلار در بازار، قیمت خودرو نیز روندی کاهشی پیدا کرده، به طوری که به تعبیر فعالان این حوزه، بازار خودرو دچار سکته شده است. در این شرایط شاهد سرازیر شدن آگهی فروش خودرو به فضای مجازی هستیم.

العالم - ایران/اقتصادی

بررسی بازار خودرو نشان می‌دهد، با کاهش قیمت دلار، بازار خودرو نیز روندی کاهشی در پیش گرفته به طوری که در مورد برخی خودروها شاهد افت 30 تا 50 میلیون تومانی قیمت نسبت به روزهای گذشته هستیم.

قیمت خودروهای پرطرفدار در بازار

قیمت هر دستگاه سایپا 131 در بازار به 100 میلیون تومان رسیده است.

همچنین قیمت هر دستگاه پژو 206 تیپ 2 که قبلا تا 260 میلیون تومان هم بالا رفته بود حالا به 208 میلیون تومان رسیده است.

سمند ال ایکس نیز که قیمت آن چند روز پیش تا 210 میلیون تومان بالا رفته بود حالا باید به قیمت 196 میلیون تومان اشاره کرد.

قیمت پژو 405 نیز که تا 220 میلیون تومان افزایش یافته بود، امروز در بازار به 205 میلیون تومان رسیده است.

قیمت تیبا صندوق دار نیز که در روزهای گذشته تا 160 میلیون تومان افزایش یافته بود، امروز در بازار به 134 میلیون تومان رسیده و تیبا 2 نیز با قیمت 151 میلیون تومان عرضه می‌شود.

قیمت ساینا نیز در بازار به 145 میلیون تومان رسیده و برای پژو پارس معمولی قیمت 225 میلیون تومانی اعلام می‌شود، هر چند این خودرو چند روز پیش تا 260 میلیون تومان نیز به مشتریان عرضه می‌شد.

قیمت پژو پارس معمولی اواخر شهریورماه که دلار حدود 22 هزار تومان بود، به حدود 190 میلیون تومان رسیده بود و در نتیجه همچنان جای کاهش قیمت برای این خودرو نیز وجود دارد.

فروشندگان منتظر رشد دوباره و مشتریان در انتظار افت بیشتر قیمت‌ها هستند اما به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو، اگر نرخ ارز ثابت باشد،‌ گره رکود بازار نیز باز می‌شود و معاملات رونق می‌گیرد.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها