گزارش ظریف از سفر به کوبا

گزارش ظریف از سفر به کوبا
شنبه 17 آبان 1399 - 17:00

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به رایزنی هایش با مقامات کوبا و تاکید بر همبستگی جهانی در برابر تروریسم اقتصادی آمریکا، گفت که تحت تاثیر دستاوردهای کوبا در زمینه نانوتکنولوژی و کووید-۱۹ قرار گرفته است.

العالم - ایران/سیاسی

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در دومین مقصد سفرش به آمریکای لاتین و پس از حضور ونزوئلا به کوبا سفر کرد، امروز (شنبه) در گزارشی توئیتری به تشریح رایزنی هایش در هاوانا پرداخت و نوشت: در هاوانا برای گفت و‌گو با رودریگز وزیر خارجه، کابریساس معاون نخست وزیر و گفت و گوی ویدئویی با رئیس جمهور کوبا حضور دارم، تمرکز بر همبستگی جهانی به خصوص در برابر تروریسم اقتصادی آمریکا و همکاری دوجانبه به ویژه در زمینه سلامت، علوم و انرژی.

وی افزود: در بازدید از دو‌ مرکز مطالعات پزشکی و دارویی «مرکز مطالعات پیشرفته CEA» و«مرکز مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی CIGB» در هاوانا تحت تاثیر دستاوردهای کوبا در خصوص نانوتکنولوژی و کووید-۱۹ قرار گرفتم.

وزیر امور خارجه روز (جمعه) ۱۶ آبان ماه از دو مرکز مطالعات پزشکی و دارویی از جمله «مرکز مطالعات پیشرفته CEA» و«مرکز مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی CIGB» بازدید به عمل آورد.

در جریان این بازدید روسا و مدیران این دو مرکز در ارتباط با پیشرفت های حاصله برای تولید انواع واکسن به خصوص واکسن کووید-۱۹ (کرونا) توضیحاتی را ارائه کردند.

همچنین مدیران وزارت بهداشت کوبا و مرکز «بیو فارما کوبا» نیز توضیحاتی در خصوص مراحل تولید انواع واکسن و همکاری های بیو فارما کوبا با انستیتو پاستور ارائه کردند.

ظریف قرار است در ادامه این سفر به بولیوی برود تا در جدید این کشور شرکت کند.

پربیننده ترین خبرها