معترضان در فلسطین اشغالی: ترامپ رفت اکنون نوبت نتانیاهو است

معترضان در فلسطین اشغالی: ترامپ رفت اکنون نوبت نتانیاهو است
يکشنبه 18 آبان 1399 - 10:22

اعتراض‌ها علیه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دلیل ناکارآمدی او این هفته هم در فلسطین اشغالی ادامه یافت و تظاهرکنندگان با اشاره به شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاکید کردند به اعتراض تا زمان برکناری نتانیاهو ادامه خواهند داد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

به نوشته روزنامه جروزالم پست سازمان دهندگان اعتراض‌ها شنبه شب در میدان رابین شهر تل آویو شعار “او رفته، حالا نوبت توست” را سر می‌دادند که نشان دهنده این بود که آمریکا از دست دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا خلاص شده و حالا این اتفاق باید برای نتانیاهو بیافتد.
همچنین برخی معترضان در شهر قدس نیز در محل سکونت نتانیاهو و خانواده‌اش تجمع کردند و از آنجا به جمع هزاران معترض در خیابان بالفور اضافه شدند که از شکست ترامپ راضی و خواستار کناره گیری نتانیاهو بودند.
درحالی که بیشتر رهبران دنیا پس از پیروزی بایدن در انتخابات به او تبریک گفتند اما نتانیاهو به عنوان یک متحد نزدیک به آمریکا با یک وقفه طولانی ساعتی پیش با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود به بایدن و کاملا هریس معاون وی پیروزی در انتخابات را تبریک گفت.
در این میان معترضان، حزب لیکود را بخاطر طرح ادعای دخالت ایران در سازماندهی اعتراضات هفتگی در فلسطین اشغالی را محکوم و این ادعا را رد کردند. حزب لیکود مدعی است که ایران معترضان گروه «پرچم سیاه» را در این اعتراض‌ها از طریق حساب‌های جعلی در فیسبوک و اینستاگرام تحریک می‌کرده است.
به گزارش ایرنا، جنبش پرچم سیاه یک گروه چپ گرا و از جمله گروه‌های معترض علیه نتانیاهو است که به توافق تشکیل کابینه پس از انتخابات پارلمانی نیز اعتراض کرد. سرزمین‌های اشغالی به علت فسادهای مالی نتانیاهو و عدم توانایی وی در مدیریت ویروس کرونا چند ماهی است که شاهد اعتراضات گسترده در خیابان‌ها است.

پربیننده ترین خبرها