توصیه آلمان به بایدن برای بازگشت آمریکا به برجام

توصیه آلمان به بایدن برای بازگشت آمریکا به برجام
دوشنبه 19 آبان 1399 - 15:24

وزیر امور خارجه آلمان در مصاحبه ای، با اشاره به تغییر رئیس‌جمهوری در آمریکا، بر لزوم بازگشت این کشور به همکاری با اروپا بر سر توافق هسته‌ای ایران تاکید کرد.

العالم ـ اروپا

هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان روز دوشنبه در گفتگو با شبکه رادیویی آلمان (Deutschlandfunk) در خصوص لزوم همکاری دولت «جو بایدن» با جامعه بین الملل گفت: «ما باید دوباره به همکاری با هم برگردیم. در ایالات متحده قطعاً بحث در مورد پیوستن مجدد به توافق نامه یا احتمالاً توافق نامه گسترده ای وجود خواهد داشت.»

وزیر امور خارجه آلمان افزود: اگر ایالات متحده و اروپا استراتژی های کاملاً متفاوتی را دنبال کنند ، نه در توافق هسته ای و نه در خصوص نقش منطقه ای ایران چیزی حاصل نخواهد شد.

«هایکو ماس» نخستین سیاستمدار آلمانی بود که با استقبال از مشخص شدن نتیجه انتخابات آمریکا در پیامی توییتری نوشت: «خوب است که بالاخره ارقام روشنی وجود دارد. ما مشتاقانه منتظر همکاری با دولت بعدی ایالات متحده هستیم. ما می خواهیم در همکاری های خود برای آغاز مناسبات جدید دو سوی آتلانتیک و یک معامله جدید سرمایه گذاری کنیم.»

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهور کنونی آمریکا برجام را به طور یکجانبه در سال ۲۰۱۸ فسخ کرد و کوشید با تحریم های شدید ایران را به یک توافق گسترده تر که شامل برنامه های موشکی این کشور نیز می شود وادارد که در این کار ناکام بود. جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا در کارزار انتخاباتی خود وعده داده بود که در صورت پیروزی به این توافق بین المللی بازخواهد گشت.

پربیننده ترین خبرها