گسترش همکاری‌ها و تحولات افغانستان محور گفت‌وگوی ظریف با مقامات پاکستانی

گسترش همکاری‌ها و تحولات افغانستان محور گفت‌وگوی ظریف با مقامات پاکستانی
چهارشنبه 21 آبان 1399 - 10:15

وزیر امور خارجه ایران گسترش همکاری‌ها، اوضاع افغانستان و وضعیت جهان اسلام از جمله عادی سازی روابط برخی کشورها با رژیم صهیونیستی را از جمله مواردی خواند که با مقامات پاکستانی درباره آن گفت‌وگو خواهد کرد.

العالم - ایران / سیاسی

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که شامگاه سه‌شنبه ۲۰ آبان ماه در رأس یک هیأت سیاسی و اقتصادی و در پاسخ به دعوت شاه محمود قریشی همتای پاکستانی وارد اسلام آباد پایتخت پاکستان شد، در بدو ورود گفت که گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف، حمایت از روند صلح در افغانستان و روابط اقتصادی در دوران شیوع کرونا از جمله محورهای گفت‌وگوهایش با مقامات پاکستانی است.

وی در این باره اظهار داشت: مسائلی که داریم روابط دوجانبه، همکاری‌های مرزی و همکاری‌های منطقه ای و بین‌المللی است. همچنین با توجه به شرایط در افغانستان، نیاز است که دو کشور ایران و پاکستان به عنوان دو کشور مهم در این زمینه کار کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین گفت که وضعیت جهان اسلام موضوعی است که هم باعث نگرانی ایران و هم پاکستان است و عادی سازی روابط برخی کشورها با رژیم صهیونیستی موضوعی است که ایران و پاکستان هر دو در مورد آن با حساسیت برخورد کرده‌اند.

ظریف خاطرنشان کرد: در بحث موضوعات جهانی نیز رایزنی‌ها ادامه دارد، ایران و پاکستان همواره از نزدیک با یکدیگر همکاری کرده و در فرصت فعلی نیازمند است این همکاری‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

وزیر امور خارجه همچنین در گفت‌وگویی با ایرنا عنوان کرد که وضعیت آتی برجام به رفتار آمریکا بستگی دارد و درباره پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اظهار داشت: شخصیت‌ها مطمئناً مهم هستند، اما آنچه حائز اهمیت است رفتارها و اقدامات است و جمهوری اسلامی منتظر دیدن این اقدامات از جانب دولت جدید آمریکا است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها