تنها چاره یمن؛ اخراج نیروهای اشغالگر سعودی اماراتی است

تنها چاره یمن؛ اخراج نیروهای اشغالگر سعودی اماراتی است
پنج‌شنبه 22 آبان 1399 - 14:11

گفته می شود عربستان از زبان نایف بن بندر السدیری سفیر خود در اردن بر عدم عقب نشینی نیروهای اشغالگرش از یمن تاکید و ادعا کرد حمله به یمن در واقع دفاع از خاک عربستان در مقابل حملات حوثی ها هم پیمان ایران است.

العالم درگوشی

السدیری در اظهارات اخیر خود در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه ادعا کرد رهبری ائتلاف متجاوز سعودی اماراتی توسط مسئولان کشورش در حمله به یمن برای دفاع از خاک این کشور از حملات پهپادها و موشک های بالستیکی است.

بی ارزشی توجیهات متجاوزان

ادعاهای این سفیر، بی ارزش و باطل است زیرا حاکمان آل سعود خود جنگ ظالمانه یمن را در راستای اجرای دستورات محض آمریکا و صهیونیست آغاز کردند که هدف از آن تخریب این کشور است چراکه از آن طرد شده اند و شعارهای آزادی علیه اشغالگری و تسلط بر تصمیمات و حاکمیتش را محکوم کردند و همه دنیا نیز می داند آن زمانی که عربستان به یمن حمله کرد، این کشور نه پهپادی داشت و نه موشک بالستیک.

ساکنان این کشور توانستند با اعتماد به توان خود و در پاسخ به حملات وحشیانه ای که امریکا و رژیم صهیونیستی نیز در آن شرکت داشتند، زرادخانه ی قدرتمند و مستحکمی از موشک ها و پهپادها ایجاد کنند.

سخنان سفیر سعودی نیز در پاسخ به اظهارات مقامات امریکایی درباره گرایش غربی ها برای پایان دادن به حمایت امریکا از تجاوز ائتلاف سعودی اماراتی به یمن و سیاست های دولت جدید امریکا به رهبری جو بایدن مبنی بر پایان مسلح کردن عربستان است.

از این رو السدیری درصدد ترساندن دولت جدید امریکا از خلا ناشی از عقب نشینی عربستان از یمن است، خطرات و تبعاتی که به اصطلاح کشتیرانی بین المللی و صادرات نفت را تهدید می کند.

دولت و سفیر عربستان در اردن عاجزانه و نومیدانه در صدد توجیهات جدید، پوچ و دروغ برای تجاوزات خود هستند. این در حالی است که از دستیابی به اهداف اعلام شده در آغاز حمله به یمن که وارد سال ششم شده ناامید شده اند

عربستان تحت تاثیر شرایط سیاسی آمریکا

عربستان هم اکنون تحت تاثیر تغییرات سیاسی امریکا پس از راه یافتن بایدن به کاخ سفید است که در مناظره حزب دموکرات در پاییز به توقف فروش سلاح به عربستان تهدید کرده بود.

وی در نوامبر گفته بود: دوست دارم بگویم ما سلاح های بیشتری به سعودی ها نمی فروشیم بلکه آنان را وادار به پرداخت بها کرده و در واقع آنان را طرد می کنیم.

عربستان که نگران تغییرات شرایط سیاسی غرب و امریکاست، با ادعای مدیریت دوراندیشانه اختلافات یمنی ها از سال 2011، درصدد این است تا نسبت به رفتار وحشیانه خود در یمن به امریکا اطمینان خاطر دهد.

السدیری ادعا کرد عربستان در صدد توقف خونریزی هاست. این در حالی است که یمن و تاسیاست زیر بنایی اش توسط جنگنده های ائتلاف متجاور عربستان و امریکا هدف قرار گرفت و هزاران غیر نظامی یمنی نیز به شهادت رسیدند و این در حالی است که محاصره مردم زخم دیده یمن که فقط درصدد استقلال کشور خود و قطع دستان طمعکارانی مانند امریکا و صهیونیست ها و کشورهای عربی که درصدد عادی سازی روابط با اسرائیل هستند، هنوز ادامه دارد.

شورای بین المللی حمایت از محاکمه عادلانه و حقوق بشر نیز روز یکشنبه با این گفته که جنگ یمن،بدترین فاجعه انسانی را رقم زده بدان اعتراف کرد و افزود: وضعیت انسانی به خاطر شیوع ویروس کرونا و ادامه محاصره گسترده کشورهای ائتلاف متجاوز و توقیف کشتی های سوخت و غذا بحرانی تر شده است.

این شورا افزود:جامعه بین الملل نسبت به اقدام ائتلاف در جلوگیری از رسیدن کشتی های حامل فراورده های نفتی برای مردم یمن چشم پوشی می کند که به دنبال پایان ذخایر سوختی به تعطیلی بیمارستان ها و بخش های مختلف حیاتی منجر شده و این هشداری برای افزایش و غیر قابل کنترل شدن بحران است.

راه حل چیست ؟

تنها راه حل برای پایان تجاوز به یمن؛ عقب نشینی عربستان و امارات از آن و جبران خساراتی است که به این کشور و ملت یمن زده اند که این اقدام باید با ارائه شکایت بین المللی از این دو کشور که برنامه های صهیونیست ها و امریکا را برای تخریب یمن و زیر ساخت های آن اجرا می کنند همراه شود.

"توکل کرمان" فعال یمنی صاحب جایزه نوبل صلح نیز چهارشنبه خواهان اخراج عربستان و امارات از یمن و لغو قیمومیت و تسلط شان بر یمن شد و گفت اخراج این دو کشور و پایان مداخلاتشان تنها راه رهایی کشور و ساختن یمنی قدرتمند و با ثبات است.

وی معتقد است عربستان و امارات پیش از مداخله نظامی در این کشور؛ برای تضعیف و تبدیل آن به کانون درگیری ها و آشوبها ،طرح های کثیفی در یمن اجرا می کردند.

پاسخ کوبنده و روشن یمن

هشام شرف وزیر خارجه صنعا اما در پاسخ به دروغ های عربستان از زبان سفیرش در اردن درباره وضعیت یمن و توجیهاتش درباره جنگ یمن که وارد ششمین سال خود شده گفت:این سخنان تلاشهای رسانه ای برای عشقبازی با دولت جدید امریکاست و تنها موفقیت ائتلاف در 6 سال، استفاده از مدرن ترین زرادخانه های نظامی امریکا و غرب برای کشتن زنان، کودکان و سالخوردگان و ایجاد بزرگترین فاجعه انسانی در عصر جدید در یمن است.

وی افزود: یمن هیچ قیمومیتی را از هیچ کشوری نمی پذیرد و به هیچ کشور منطقه یا محافل بین المللی اعتماد نمی کند. حاکمان ریاض نیز نباید در مسائل داخلی یمن دخالت کنند زیرا ثبات منطقه مستلزم صلح و همزیستی و تعامل با همسایگان به جای سخن گفتن از خطر ایران برای کشورهای منطقه است. صنعا همچنان دستانش را برای صلح عادلانه و تحقق صلح گسترده برای همه یمنی ها دراز کرده و از تلاشهای نماینده سازمان ملل برای پایان دادن به تجاوز و شکستن محاصره حمایت می کند.

اینها، عباراتی مختصر و مفید بود که دروغ ها و ادعاهای حکام آل سعود را افشا کرد.

پربیننده ترین خبرها