شورای مؤسسان قانون اساسی لیبی:

برگزاری همه پرسی تنها راه مشروعیت بخشیدن به قانون اساسی لیبی

يکشنبه 25 آبان 1399 - 12:45

با اعلام روز بیست و چهارم دسامبر سال آینده به عنوان موعد برگزاری انتخابات لیبی و حصول توافق های اولیه درباره پست های حاکمیتی و روند تدوین قانون اساسی، شورای عالی دولت و پارلمان لیبی و شورای تدوین قانون اساسی در یک کنفرانس مطبوعاتی در تونس از دفتر نمایندگی سازمان ملل در لیبی خواستند به برگزاری همه پرسی درباره طرح تدوین قانون اساسی توسط شورای مؤسسان، کمک کند.

العالم - لیبی

شورای مؤسسان قانون اساسی لیبی، درباره پیامدهای منفی احتمالی بی توجهی به طرح همه پرسی مستقیم درباره قانون اساسی هشدار داد.

علاوه بر این به رغم خوشبینی نسبت به مذاکرات تونس، طرف های لیبیایی روند انتخابات را جدی نگرفته اند و استقلال آن را هم زیر سئوال می برند مخصوصا که هیچ توضیح اضافه ای درباره آن داده نشده است.

دفتر نمایندگی سازمان ملل در لیبی – که نظارت بر مذاکرات را بر عهده دارد – ادامه گفتگو را به بعد از روشن شدن همه جزئیات موکول کرده است.

در حالی که همایش گفتگوهای سیاسی لیبی در تونس، به سمت توافق پیش می رود، دیگر طرف های فعال در صحنه، شروطی را برای به ثمر رسیدن این تلاش ها، مطرح کرده است که مهمترین آنها، راه اندازی مکانیسم تدوین قانون اساسی از طریق برگزاری همه پرسی درباره پیش نویس قانون اساسی است.

پربیننده ترین خبرها