بازتاب سفر وزیر دفاع عراق به تهران در رسانه‌های این کشور

بازتاب سفر وزیر دفاع عراق به تهران در رسانه‌های این کشور
يکشنبه 25 آبان 1399 - 16:32

سفر وزیر دفاع عراق به تهران و دیدار و گفت وگوی وی با مقامات عالی‌رتبه و بلندپایه جمهوری اسلامی ایران، در کانون توجه رسانه‌های عراقی قرار گرفت.

العالم ـ عراق

رسانه‌های عراقی طی امروز (یکشنبه) و روز گذشته، دیدارهای جداگانه «جمعه عناد سعدون» وزیر دفاع این کشور با امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سرلشکر «محمد باقری» رییس ستاد کل نیروهای مسلح و «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران را در صدر خبرهای خود قرار داده و جزئیات محورهای این دیدارها را منتشر کردند.

شبکه تلویزیونی «الفرات» عراق ضمن پوشش خبرهای مربوط به سفر وزیر دفاع این کشور به تهران از جمله تیتر "سعدون خطاب به شمخانی: کشور ثالثی نمی‌تواند بر روابط بین عراق و ایران تاثیر بگذارد" را برای خبر دیدار امروز وزیر دفاع عراق با دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران برگزید.

این شبکه افزود: سعدون در دیدار با شمخانی تاکید کرد که تجربه دو کشور در مبارزه با گروه تروریستی «داعش» ثابت کرده که با همکاری مشترک می‌توان بر بحران‌ها غلبه کرد.

شبکه الفرات تصریح کرد: دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران نیز گفت که امنیت مرزهای دو کشور مسئله‌ای بسیار مهم برای تهران است و با هرگونه عامل برهم زننده ثبات آن با قاطعیت برخورد خواهیم کرد.

این شبکه همچنین عنوان "رئیس ستاد مشترک ارتش ایران: همکاری دفاعی با بغداد تقویت کننده امنیت عراق است" را برای پوشش خبر دیدار جمعه عناد سعدون با سرلشکر باقری انتخاب کرد و به پوشش جزئیات این دیدار پرداخت.

شبکه تلویزیونی «آفاق» عراق نیز دیدار وزیر دفاع این کشور از ایران را در صدر خبرهای خود قرار داد.

این شبکه تاکید امیر سرتیپ حاتمی آمادگی تهران برای تقویت توانمندیهای دفاعی عراق و تامین نیازهای نیروهای مسلح این کشور را برجسته کرد و به پوشش دیدارهای وزیر دفاع عراق با مقامات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

شبکه «ان.آر.تی» عراق نیز عنوان "ایران: عراق الگویی برای منطقه است و آماده تامین نیازهای این کشور هستیم" را برای دیدار وزیر دفاع عراق با امیرسرتیپ حاتمی برگزید.

این شبکه ضمن پوشش جزئیات این دیدار نوشت که پیشنهاد وزیر دفاع ایران حدود یک ماه پس از رفع محدودیت‌های بین‌المللی درخصوص صادرات سلاح این کشور براساس توافق «برجام» و ناکامی تلاش واشنگتن برای مانع تراشی در این فرآیند در شورای امنیت، صورت می‌گیرد.

شبکه تلویزیونی «السومریه» نیز دیگر شبکه عراقی بود که جزئیات مذاکرات وزیر دفاع این کشور با مقامات ایرانی را پوشش داد.

این شبکه نیز به نقل از رسانه‌های ایرانی عنوان "شمخانی خطاب به وزیر دفاع عراق: خروج نیروهای آمریکایی مهمترین عامل صلح در منطقه است" را برجسته کرد.

شبکه‌های تلویزیونی «العهد» و «النجباء» نیز به نوبه خود گفت وگوهای وزیر دفاع عراق و مقامات ایران را پوشش دادند.

در همین خصوص، خبرگزاری «العهد نیوز» عراق با عنوان "مذاکرات عراق و ایران برای توسعه روابط دفاعی و نظامی"، دیدار سرلشکر باقری و وزیر دفاع عراق را بازتاب داد.

این رسانه عراقی همچنین تاکید ایران برای تقویت توانمندیهای دفاعی عراق و تامین نیازهای نیروهای مسلح این کشور را در خبرهای خود برجسته کرد.

خبرگزاری «بدر» نیز دیگر رسانه عراقی بود که آمادگی ایران برای تقویت توانمندیهای دفاعی این کشور در مبارزه با تروریسم را در خبرهای خود برجسته کرد.

به گزارش ایرنا، پایگاه اطلاع‌رسانی «المعلومه» نیز به نوبه خود خبرهای مربوط به سفر وزیر دفاع عراق و جزئیات دیدارهای وی با مقامات ایرانی را به طور گسترده پوشش داد و در همین راستا، برای دیدار وی با دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران "شمخانی خطاب به عناد: خروج نیروهای آمریکایی از منطقه مهمترین عامل صلح است" را برجسته کرد.

این پایگاه خبری همچنین دیدار وزیر دفاع عراق با سرلشکر باقری را با عنوان "باقری خطاب به وزیر دفاع عراق: آمریکایی‌ها در تلاش برای استقرار دوباره تروریست‌ها در منطقه هستند"، پوشش داد.

پایگاه خبری «بغداد الیوم» نیز عنوان "جلوگیری هرج و مرج در منطقه... جزئیات نشست وزیر دفاع عراق و رئیس ستاد مشترک ارتش ایران" را برای صفحه اول خود انتخاب کرد و جزئیات این دیدار را بازتاب داد.

پربیننده ترین خبرها