فرانسه رکورددار ابتلا به کرونا در کشورهای اروپایی

فرانسه رکورددار ابتلا به کرونا در کشورهای اروپایی
يکشنبه 25 آبان 1399 - 19:32

میزان مبتلایان در فرانسه به کووید-۱۹ به حدود دو میلیون نفر رسیده و افزایش چشمگیر تست‌های پی. سی. آر منجر به این شده که در صدر جدول کشورهای اروپایی‌ قرار گیرد.

العالم ـ اروپا

به گزارش روز یکشنبه روزنامه «ژورنال دو دیمانش» در حال حاضر حدود ۱۷ درصد داروخانه‌ها در ایل دو فرانس و در مجموع ۳ هزار داروخانه در سراسر فرانسه آزمایش‌های ارزان قیمتی در حدود ۵ تا ۶ یورو را برای تست کووید ۱۹ انجام می‌دهند که استفاده از آن هم آسان است.

طبق برآورد «فیلیپ بسه - Philippe Besset» رئیس فدراسیون داروسازان فرانسه با انجام این آزمایش‌ها در حدود ۱۰ هزار داروخانه از اول دسامبر با فرض انجام هر هفته ۵۰ آزمایش در هر یک از داروخانه‌ها، این اقدام تعداد آزمایش‌ها را افزایش خواهد داد.

هم اینک در فرانسه حدود دو میلیون تست کرونا به طور هفتگی انجام می‌شود.

«اولیویه وران» وزیر بهداشت فرانسه یکشنبه هفته گذشته در گفت و گو با فرانس انتر گفت: امیدوارم در هفته‌های آینده آزمایش‌ها به طور گسترده‌ای انجام شود.

«ژان کستکس» نخست وزیر فرانسه هم پنجشنبه گذشته تصمیم تازه دولت برای اجرای قوانین سخت‌گیرانه‌تر برای مقابله با کرونا را تشریح کرد.

آزمایش‌های جدید در فرانسه هم متکی به آزمایش پی. سی. آر و نیز آنتی ژن خواهد بود.
موارد مثبت آزمایش‌ها در فرانسه ۱۱.۵ درصد کل موارد تست شده است.

به گزارش ایرنا، در شرایطی که از ابتدای شیوع همه‌گیری تاکنون تعداد مبتلایان در اروپا به بیش از ۱۴ میلیون نفر رسیده فرانسه با حدود ۲ میلیون ابتلا در صدر کرونا در اروپا قرار دارد و بدترین وضعیت را در میان دیگر کشورهای این قاره دارد.

در این کشور تاکنون نزدیک به ۴۵ هزار نفر بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها