ابراز امیدواری رام‌الله به توافق فتح و حماس برای انتخابات فلسطین

ابراز امیدواری رام‌الله به توافق فتح و حماس برای انتخابات فلسطین
سه شنبه 27 آبان 1399 - 15:22

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان درباره احتمال توافق میان فتح و حماس در گفت‌وگوهای جاری در قاهره برای برگزاری انتخابات ابراز امیدواری کرد.

العالم _ فلسطین اشغالی

«ریاض المالکی» وزیر خارجه تشکیلات خودگردان اعلام کرد، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان بیشتر از هر زمان دیگری به حصول توافق برای برگزاری انتخابات تمایل دارد.

بر اساس گزارش شبکه «الجزیره»، المالکی تأکید کرد: زمان برگزاری انتخابات قانونگذاری و ریاستی در فلسطین فرا رسیده و امیدوار به پایان اختلافات هستیم.

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان در ادامه به مذاکرات جاری میان جنبش‌های فتح و حماس در مصر پرداخت و گفت: گفت‌وگو میان فتح و حماس در قاهره احتمالا حامل اخبار مسرت‌بخشی خواهد بود و منتظر مواضع حماس هستیم تا کار برای برگزاری انتخابات را شروع کنیم.

وی ادامه داد: دولت فلسطین (تشکیلات خودگردان) متعهد به راهکار دو دولتی، قانون بین‌الملل و مذاکره مستقیم با اسرائیلی‌هاست.

المالکی سپس به انتخابات آمریکا گریز زد و گفت: همگی از سیاست‌های دونالد ترامپ رنج بردیم انتخاب جو بایدن را فرصتی برای گشایش صفحه جدید با آمریکا می‌دانیم؛ ترامپ از اسرائیلی‌ها جانبداری می‌کرد و به دولت جدید آمریکا امیدوار هستیم، معتقدیم دولت جدید آمریکا به راهکار دو دولتی اعتقاد دارد و با سیاست شهرک‌سازی مخالف است.

منابع خبری روز یکشنبه خبر داده بودند که هیأتی از جنبش‌های فتح و حماس وارد قاهره پایتخت مصر شده که ریاست هیأت حماس را «صالح العاروری» نائب رئیس این جنبش و ریاست هیأت فتح را «جبریل الرجوب» دبیرکل کمیته مرکزی فتح بر عهده داشته است.

پربیننده ترین خبرها