سیلی دردناک انصار الله به سعودی

سیلی دردناک انصار الله به سعودی
چهارشنبه 28 آبان 1399 - 17:40

رویترز به نقل از منابع خود مدعی شد که عربستان پس از مذاکرات با انصارالله اعلام کرده است که جنگ یمن را پایان خواهد داد، مشروط بر اینکه انصارالله با ایجاد مناطق حائل در امتداد مرزهای سعودی موافقت کند؛ این درحالیست که انصارالله صحت گزارش رویترز را رد کرد.

العالم داغ های اجتماعی

رویترز در گزارش خود آورده است که دو طرف که مذاکراتی را از طریق اینترنت انجام دادند، اخیراً سطح مشارکت در مذاکرات را افزایش داده و "محمد عبدالسلام" مذاکره کننده ارشد انصارالله و یک مسؤول سعودی در این مذاکرات شرکت کرد.

این خبرگزاری همچنین به نقل از منابع خود گزارش داد که ریاض، خواهان تضمین های امنیتی بیشتری از انصار الله شده است و یکی از این تضمین ها ، ایجاد منطقه حائل در امتداد مرزها با شمال است تا دولتی انتقالی تحت حمایت سازمان ملل تشکیل شود.

طبق ادعای خبرگزاری رویترز، در مقابل، عربستان سعودی هم محاصره هوایی و دریایی را در چارچوب پیشنهاد سازمان ملل برای آتش بس کاهش خواهد داد که عملا توقف عملیات از طریق مرزها را نیز شامل خواهد شد.

جنبش انصارالله در یمن ، صحت گزارش خبرگزاری رویترز درباره مناطق حائل میان یمن و عربستان سعودی را رد و اعلام کرد انتشار چنین اخباری، به هیچ وجه حرفه ای نیست.

محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلابی یمن در توئیتی نوشت : گزارش رویترز درباره مناطق حائل میان یمن و عربستان ، با استناد به دفترش در امارات ، صورت گرفته است و دفتر رویترز ، اخباری نادرست را منتشر کرده است که ممکنست به نفع گروه های وابسته به امارات باشد تا با تشدید درگیری ها ، دیگر گروه های مزدور را تحت فشار روانی قرار دهد.

و رویترز نیز باید اعتبار خود را حفظ کند ، زیرا انتشار این گونه خبرها ، درچارچوب فعالیت حرفه ای نیست.

الحوثی در توئیتی دیگر نوشت : مقاومت یمن، جنگ تبلیغاتی ائتلاف متجاوز سعودی را با تبلیغات و نیز با سکوتش درباره درد و رنج مردم یمن اعم از محاصره و تجاوزگری و انتشار اخباری منسوب به منابع ناشناس ، همانند کاری که رویترز دراینجا انجام داد، را به راه انداخت.

وی افزود: صلح ، خواسته مردم یمن است و مردم یمن، نقطه نظر خود را درباره راه حل فراگیر اعلام کرده است (نقطه نظر انصارالله برای توقف جنگ که در هشتم اوریب به سازمان ملل ارائه کرد تا بداند که این گزارش ها ، صلحی را به دنبال ندارد.

کاربری به نام " هیفاء علی محمد " پس از رد ادعاهای خبرگزاری رویتر در توئیتی خطاب به انصارالله گفت : " آن ها این گزارش ها را به مردمی می گویند که هوشیار است و احساسی دارد که واقعیت را از مکر و حیله تشخیص م یدهد ، از شما تشکر می کنیم که راه را بر این گفته های باطل و بی پایه و اساس منتشر شده از سوی رویترز درباره مناطق حائل در یمن بستید.

کاربران شبکه های اجتماعی و فعالان در یمن، به این ادعاها با وجود رد آن از سوی جنبش انصارالله واکنش نشان دادند.

توکل کرمان فعال یمنی برنده جایزه صلح نوبل در توئیت خود نوشت : صحبت از منطقه حائل میان یمن و عربستان، باید در عمق خاک عربستان باشد، زیرا آن اراضی ، اراضی یمنی است که در یک قرارداد فساد عمده با علی صالح برکنار شده و شخصیت های ارشد نظام وی، درباره آن عقب نشینی صورت گرفت .. قراردادی فاسد و باطل و افزون بر اینکه ، این عربستان سعودی بود که جنگ علیه یمن را با ادعاهای باز گرداندن مشروعیت آغاز کرد.

دو روز پیش، آلمان تصمیم منع سلاح به عربستان سعودی را که در مارس 2018 تصویب شده بود، تمدید کرد و جنبش انصارالله از طریق " محمد عبدالسلام " سخنگوی رسمی خود ، از کشورهایی که فروش جنگ به عربستان را متوقف کرده اند، تشکر کرد و از سایر کشورها نیز خواست که همان موضع انسانی را درمقابله با این تجاوزگری وحشیانه که خطری برای امنیت و ثبات بین المللی به شمار می رود، اتخاذ کنند.

عادل الجبیر وزیر امور خارجه سابق سعودی، 26 مارس 2015 از محوطه کاخ سفید از تشکیل ائتلاف نظامی متشکل از چند کشور و شروع عملیات نظامی علیه یمن خبر داد.

وبعد پس از 6 سال تجاوزگری و محاصره و فداکاری های بسیار، یمنی ها مقاومت کردند و قدرت نظامی خود را گسترش دادند و توانستند با تجاوزگری مقابله کنند و به جنایت های سعودی پاسخ دهند و مواضع نظامی و مهم را قرار دهند و روز شروع تجاوز را به سالگرد مقاومت تبدیل کردند.

پربیننده ترین خبرها