بغداد: نظامیان آمریکایی در عراق،نیروی رزمی نیستند

بغداد: نظامیان آمریکایی در عراق،نیروی رزمی نیستند
چهارشنبه 28 آبان 1399 - 17:34

وزیر خارجه عراق با تأکید بر این مسئله که طرف آمریکایی گام‌هایی را در راستای کاهش‌ نیرو در عراق اجرایی کرده، گفت که نظامیان آمریکایی باقی مانده، نیروی رزمی نیستند.

العالم - عراق

«فؤاد حسین» وزیرخارجه عراق، امروز (چهارشنبه)، در کنفراسی مطبوعاتی به گفت‌و‌گوی اخیر خود با «متیو تولر» سفیر آمریکا در بغداد پرداخت.

شامگاه روز دوشنبه هفته جاری خبرگزاری رسمی عراق گزارش داده بود که سفیر آمریکا در بغداد و وزیر خارجه عراق در دیدار با یکدیگر درباره نتایج گفت‌وگوهای راهبردی میان دو کشور گفت‌وگو کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، فؤاد حسین در این ارتباط گفت: «با سفیر آمریکا و فرماندهان نظامی عراقی نشست مهمی برای بحث و بررسی نتایج حاصل از گفت‌و‌گوی راهبردی برگزار کردیم».

وزیرخارجه عراق ادامه داد: «این گفت‌و‌گو به استقرار مجدد نیروهای آمریکا در خارج از عراق اشاره داشت و ما بر زمان‌بندی خروج تأکید کردیم».

این اظهارات درحالی است که به دنبال اقدام واشنگتن در ترور سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، ابومهدی المهندس معاون رئیس سازمان الحشد الشعبی در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد، پارلمان عراق مصوبه خروج نظامیان بیگانه از خاک این کشور را دی ماه سال گذشته تصویب کرد.

حسین افزود: «طرف آمریکایی گام‌هایی را در ارتباط با کاهش تعداد نیروهایش در عراق اجرایی کرده است. نیروهای آمریکایی باقی‌مانده در عراق، نیروهای رزمی نیستند».

«کریستوفر میلر» سرپرست وزارت دفاع آمریکا نیز دیشب در این خصوص اعلام کرد که بخشی از نیروهای آمریکایی طی ساعت‌های آینده خاک عراق و افغانستان را ترک می‌کنند.

وزیر خارجه عراق همچنین گفت: «نیروهای ائتلاف [بین‌الملی] به درخواست دولت عراق آمدند.کار با طرف آمریکایی در آینده در زمینه اطلاعات، مشاوره نظامی و آموزش نیروهای عراقی ادامه دارد».

فؤاد حسین همچنین به حمله راکتی شامگاه روز گذشته به منطقه سبز اشاره کرد و گفت: «تجاوز آشکار به منطقه سبز، حمله به دولت و مردم عراق بود».

پلیس عراق، شامگاه روز گذشته پس از شنیده شدن صدای انفجار در بغداد پایتخت عراق اعلام کرد که این صدا در پی اصابت چند راکت به منطقه سبز در بغداد ایجاد شده است.

وزیر خارجه عراق همچنین به خبرنگار واع گفت: «رایزنی‌های ما، طبق تصمیم پارلمان، با طرف آمریکایی ادامه دارد. خروج ۵۰۰ نیرو از عراق تنها شامل نیروهای آمریکایی می‌شود».

فارس

پربیننده ترین خبرها