سخنی با بن زاید، بن سلمان و نتانیاهو؛

چه با ترامپ چه بدون او؛ قادر به مقابله با ایران نیستید!

چه با ترامپ چه بدون او؛ قادر به مقابله با ایران نیستید!
چهارشنبه 28 آبان 1399 - 21:05

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل که شاگرد مطیع خود دونالد ترامپ را از دست داده است جز دروغ و فریب، سلاح دیگری برای تحریک دیگران علیه جمهوری اسلامی ایران در دست ندارد.

العالم کشکول

در چارچوب تلاش های مذبوحانه نتانیاهو و رفقایش محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی و محمد بن سلمان ولیعهد سعودی برای حفظ فشارهای ترامپ علیه ایران بعد از رفتن وی از کاخ سفید، شبکه "ای 24 اسرائیل" اعلام کرد نتانیاهو تصمیم دارد اولین سفر رسمی خود به امارات را در ماه آینده و بنا به دعوت بن زاید انجام دهد.

گفته شده است که این سفر با هدف بررسی سرنوشت ائتلاف سعودی – اماراتی - اسرائیلی صورت می گیرد که با پیشنهاد و حمایت ترامپ صورت گرفت.

برخی از تحلیلگران و ناظران اسرائیلی این سوال را مطرح کرده اند که آیا سفر نتانیاهو به امارات برای تشکیل پیمانی میان بازندگان از شکست انتخاباتی ترامپ یعنی امارات وعربستان وبحرین ورژیم صهیونیستی صورت می گیرد.

برخی از این ناظران ، علاوه بر ائتلاف بازندگان، طرف چهارمی یعنی اعضای حزب جمهوری خواه آمریکا را نیز به این ائتلاف افزودند.

هدف این ائتلاف، مانع تراشی و به شکست کشاندن گام هایی است که انتظار می رود جو بایدن پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در برابر تهران یا قضیه فلسطین بردارد؛ گام ها و اقداماتی که ممکن است با اقدامات ترامپ طی چهار سال اخیر در تعارض باشد.

آنچه بیشتر گفتیم ، برخی از مطالبی است که در روزنامه ها و رسانه های رژیم اسرائیل منتشر می شود و در روزنامه ها و رسانه های سعودی و اماراتی نیز به شکلی دیگر مطرح می شود.

این رسانه ها نه فقط آینده کشورها و نظام های خود را به شخص رئیس جمهور آمریکا ربط داده اند، بلکه حتی آینده و سرنوشت منطقه و ملت ها را هم به این شخص ربط داده اند.

اما در مقابل ائتلاف بازندگان، مساله ای ثابت وجود دارد که با تغییر شخصیت ساکن کاخ سفید وحتی با تغییر همه روسای جمهور جهان تغییر نخواهد کرد و آن موضع ایران است زیرا این موضع گیری با تکیه به امکانات داخلی و توانایی های این کشور و هوشیاری و صبر مردم و تدبیر و درایت مسئولان و اقتدار نیروهای مسلح ایران اتخاذ شده است.

این ثبات قدم ، همان چیزی بود که ابرقدرت ها را به تغییر سیاست های خود در قبال ایران واداشت.

از این رو، نتانیاهو ، بن سلمان و بن زاید نباید به دنبال تشکیل ائتلاف های جدید ضد ایران چه در امریکا و چه درکشورهای دیگر باشند، زیرا آن ها در چهار سال گذشته، و با وجود روی کار بودن افراطی ترین و راست گراترین و نژادپرست ترین و بی درایت ترین دولت های آمریکا ، نتوانستند به آرزوی خود در به زانو درآوردن ایران برسند. آن ها ناتوان تر از این بوده و هستند که بخواهند ایران را تسلیم خود کنند .. چه با ترامپ و چه بدون او.

پربیننده ترین خبرها