امارات صدور روادید برای تونسی‌ها را تعلیق کرد

امارات صدور روادید برای تونسی‌ها را تعلیق کرد
پنج‌شنبه 29 آبان 1399 - 12:51

برخی منابع تونسی گزارش دادند که مسئولان امارات صدور روادید برای تونسی‌ها را به تعلیق درآورده‌اند.

العالم - تونس

برخی منابع از اقدام امارات برای تعلیق صدور روادید برای تونسی‌ها خبر دادند در حالی که وزارت خارجه تونس گفته است، هنوز به طور رسمی ابلاغیه‌ای در این باره از همتای اماراتی دریافت نکرده است.

«عبدالعزیز بن عیسی» رئیس کمیته حمل‌ونقل هوایی در اتحادیه آژانس‌های مسافرتی تونس گفت که این اتحادیه ابلاغیه‌ای از شرکت هواپیمایی امارات دریافت کرده است مبنی بر اینکه تنها به تونسی‌های متأهل و فرزندان آن‌ها، افراد بالای ۶۰ سال و کسانی که دارای اقامت در یکی از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس هستند، روادید اعطا می‌شود.

به نوشته روزنامه «القدس‌العربی»، عبدالعزیز بن عیسی ابراز امیدواری کرد که این اقدامات شرکت هواپیمایی امارات موقت باشد به ویژه اینکه در این دوره از سال تقاضای تونسی‌ها برای سفر به امارات زیاد است.

از سوی دیگر «عثمان الجرندی» وزیر خارجه تونس گفت که مسئولان امارات تا به امروز ابلاغیه‌ای درباره تعلیق اعطای روادید به شهروندان تونسی به وزارت خارجه تونس ارسال نکرده‌اند و ما تماس‌های دیپلماتیک لازم در این باره جهت اطلاع از این مسئله را انجام خواهیم داد کما اینکه تونس با شرکت‌های هواپیمایی تعامل ندارد بلکه تعامل ما با طرف‌های رسمی است.

در همین ارتباط روزنامه لبنانی «الاخبار» نیز در گزارشی به سختگیری‌های امارات عربی متحده به لبنانی‌ها در پی توافق سازش ابوظبی با تل‌آویو پرداخت.

در این گزارش آمده، علی‌رغم آنکه سفارت لبنان در ابوظبی وجود تصمیمی رسمی در این خصوص را تکذیب کرده اما مقامات امارات سختگیری بر لبنانی‌های مقیم امارات یالبنانی‌هایی که قصد سفر به امارات را دارند، آغاز کرده است. پس از توقف بازداشت‌های خودسرانه لبنانی‌ها در امارات یا ساختن پرونده‌های امنیتی برای آنها به هیچ سندی، دستگاه‌های اماراتی بار دیگر بازداشت لبنانی‌های ساکن دبی و ابوظبی را آغاز کرده‌اند که آخرین آنها هفت لبنانی بازداشت شده در ماه گذشته بودند؛ هم چنین به خانواده‌های آنها اعمال فشار شده تا این موضوع را رسانه‌ای نکنند.

فارس

پربیننده ترین خبرها