تدریس «خیانت به آرمان فلسطین» در مدارس بحرین!

تدریس «خیانت به آرمان فلسطین» در مدارس بحرین!
پنج‌شنبه 29 آبان 1399 - 13:59

مرکز "ملک حمد برای همزیستی مسالمت آمیز" در بحرین و دفتر فرستاده ویژه آمریکا برای مبارزه با یهودی ستیزی، برای تدوین برنامه آموزشی حامی صلح با اسرائیل به زبان عربی توافقنامه همکاری امضا کردند.

العالم - بحرین

مجلس امنای مرکز "ملک حمد برای همزیستی مسالمت آمیز" با ریاست «خالد بن خلیفه آل خلیفه» در نشست خود در روز پنجشنبه 19 نووامبر 2020 / 29 آبان 1399 اعلام کرد که به موجب این توافق زمینه همکاری مشترک برای پیشرفت و تقویت همزیستی مسالمت آمیز میان اعراب و یهودی ها و همه ادیان در منطقه خاورمیانه گسترش خواهد یافت.

مجلس امنای این مرکز با اشاره به اینکه یکی از اهداف توافق مذکور تدوین برنامه های آموزشی برای کودکان و نوجوانان در خاورمیانه است، تاکید کرد: هدف از این برنامه ریزی گسترش ارزش های احترام متقابل و همزیستی مسالمت آمیز است.

در این جلسه جزئیات امضای توافق همکاری با مرکز «صفردی ها» که در واشنگتن پایتخت ایالات متحده آمریکا امضا شد مورد مناقشه قرار گرفت که به موجب آن تولید مواد علمی ادراکی و محصولات آموزشی مبتکراته برای نسل جدید در دستور کار خواهد گرفت که در آن به ارزش های مشترک از جمله بخشش و احترام به آزادی های دینی پرداخته خواهد شد.

این توافق همچنین شامل تدوین برنامه آموزشی با زبان عربی برای مقابله با تندروی می باشد که بر مبنای ارزش های مشترک، صلح، پیشرفت و بزرگداشت همکاری تاریخی بین کشورهای عربی و اسرائیل از یک جهت، و همکاری بین بحرین و اسرائیل از جهت دیگر پایه گذاری خواهد شد.

مجلس امنای مرکز ملک حمد اعلام کرد: یک پایگاه الکترونیکی کنشگرانه که حاوی برنامه های آموزشی و اطلاعات مختلف که در دسترس عموم قرار خواهد داشت، تاسیس خواهد شد. در این پایگاه می توان گشت های کنشگرانه به طور مجازی در بین چندین پایگاه برای نمایش مقاله های پژوهشی و دست نوشته های خطی انجام داد و همچنین امکان برگزاری کنفرانس های مختلف و کمپین های تبلیغاتی برای این طرح وجود خواهد داشت.

در این جلسه همچنین جزئیات توافق همکاری با دانشگاه عبری در قدس که در آینده امضا خواهد شد و شامل برنامه های مشترک برای گسترش مفهوم همزیستی مسالمت آمیز بین ادیان است، مورد بررسی قرار گرفت.

پربیننده ترین خبرها