پمپئو امروز از جولان اشغالی بازدید می کند/ تلاشی برای مشروعیت بخشیدن به اشغالگری تل آویو

پمپئو امروز از جولان اشغالی بازدید می کند/ تلاشی برای مشروعیت بخشیدن به اشغالگری تل آویو
پنج‌شنبه 29 آبان 1399 - 15:22

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا امروز طی اقدامی بی سابقه اعلام کرد که به بلندی های جولان اشغالی سفر خواهد کرد؛ وی همچنین جنبش BDS تحریم رژیم صهیونیستی را به یهودی ستیزی متهم کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

پمپئو در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: "امروز فرصتی برای بازدید از بلندی های جولان پیدا خواهم کرد".

وی افزود: "همچنین تصمیم رئیس جمهور ترامپ (در سال 2019) بود که این منطقه را به عنوان بخشی از اسرائیل به رسمیت بشناسد. این یک تصمیم تاریخی بوده و اذعان به حقیقت است. "

وزیر امور خارجه آمریکا با اشاره به تصمیم ترامپ به انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی ، آن را "گامی ساده" توصیف کرد که برخی هشدار می دادند جنگ را شعله ور می کند، اما -به بیان وی- منجر به صلح شد.

پمپئو با ابراز امیدواری برای الگو برداری سایر کشورهای عربی از امارات، بحرین و سودان در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفت:" زمان آن رسیده که دولت های منطقه اسرائیل را شریک خود بدانند، و این اقدامات در راستای دستیابی به صلح ادامه خواهد یافت".

از سویی دیگر، وی جنبش "BDS" (تحریم رژیم صهیونیستی) را یک "سرطان" توصیف نموده و تاکید کرد که واشنگتن این جنبش را در زمره یهودی ستیزان قرار خواهد داد.

پربیننده ترین خبرها